banner
זאב אלקין // ראובן קפוצ׳ינסקי | רוביק דנילוביץ // דוברות העירייה | שדרות רגר באר שבע // דוברות העירייה
זאב אלקין // ראובן קפוצ׳ינסקי | רוביק דנילוביץ // דוברות העירייה | שדרות רגר באר שבע // דוברות העירייה

באר שבע: העירייה ומשרד הבינוי והשיכון הגיעו להבנות לשיווק כ-1,500 יח"ד

רק לפני כשנה הודיעה העירייה על סגירת המינהלת להסכמי הגג, לאחר שלטענתה המדינה לא עמדה בהתחייבות ונמסרו רק 360 יח"ד. כעת מצהירים הצדדים על המשך פעילות השיווק בעיר

שנה אחורה, באוקטובר 2020 , מודיע ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ', כי הוא סוגר את מינהלת הסכמי הגג בעיר, זאת לאחר שההסכם שנחתם בשנת 2015 עם המדינה, לא עמד בציפיות העירייה. כעת מודיעים במשרד השיכון והבינוי כי הגיעו להסכמות עם העירייה ויקודם הליך לשיווק של כ-1,500 יח"ד חדשות בעיר. 

ברקע לסכסוך בין העירייה למדינה, עמדה הבטחה להוספת כ-20,000 יח"ד לעיר בתוך חמש שנים, זאת במעמד ראש הממשלה דאז, בנימין נתניהו, שהצהיר כי מדובר בהסכם הגג הגדול במדינה שיאפשר תוספת של 100 אלף איש לאוכלוסיית העיר אולם הקצב לא עמד בציפיות ועל פי הדיווחים עד שנת 2020 שווק כ-9,000 יח"ד בלבד, מתוכן פחות ממחצית נמצאו בתהליכי בנייה וכ-360 יח"ד בלבד נמסרו. בתגובה עצר ראש העיר את ההסכם והודיע על סגירת המינהלת כאמור. 

כעת מסתמן כי הושגו הבנות בין הצדדים, זאת לאחר שערב חג סוכות 2021 הגיעו שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, מנכ"ל המשרד אביעד פרידמן, מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל ינקי קוינט והצוותים המקצועיים, לסיור עבודה בבאר שבע ונפגשו עם ראש העיר לדיון על המשכו של הסכם הגג של בבירת הנגב. במסגרת ההסכמות יקודם שיווק של כ-1,500 יחידות דיור בשכונת פסגת רמות, בשכונת הפארק (בנייה רוויה) ובשכונת רקפות (בנה ביתך), לצד חידוש ושדרוג תשתיות תחבורה, הקמה של עוגני תעסוקה ופרויקטים עירוניים. 

בעקבות הסיור, מפרסם היום משרד הבינוי והשיכון את הודעת המשך השיווקים, ומציין כי: "מאז שחתמה העירייה עם ממשלת ישראל על הסכם הגג שווקו כבר למעלה מ-10 אלף יחידות דיור בשכונות החדשות שהוקמו בעיר. כמו כן, העירייה פעלה לחידוש ושדרוג תשתיות ברחבי העיר והקמה של פרויקטים עירוניים". עוד אומרים במשרד: "לצד החשיבות הרבה בהגדלת היצע הדירות ברחבי העיר, לזוגות ומשפחות צעירות ולמשפרי דיור, חשוב לפתח את שכונות המגורים החדשות, להקים תשתיות ראויות, מוסדות חינוך וציבור, פארקים ושאר השירותים לתושבים".

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, מסר כי: "חיזוקה של באר שבע כעיר מטרופולין של הדרום הוא דבר הכרחי ועל כן היה לנו חשוב, לאחר שנתיים של קיפאון, להסיר חסמים ולאפשר את המשך הבנייה וההתפתחות של בירת הנגב. נעשית פה עבודה נפלאה על ידי ראש העיר רוביק דנילוביץ' ותפקידנו הוא להעמיד את כל הכלים האפשריים להמשך פיתוחה של העיר, על ידי שיווק מאסיבי יותר של יחידות דיור שייצור הגדלת היצע מול הביקוש ההולך וגובר".

ראש העיר רוביק דנילוביץ', מסר כי: "אני מבקש להודות לשר אלקין ולצוותו על שיתוף הפעולה וההסכמות. חידוש הסכם הגג וקידום מעבר צה"ל דרומה הן משימות לאומיות חשובות לבאר שבע ולמדינה כולה".

 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות