banner
הדמיה שכונת "דניה הירוקה" // אנדו סטודיו
הדמיה שכונת "דניה הירוקה" // אנדו סטודיו

חיפה: הופקדה תוכנית להרחבת דניה

הופקדה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה תוכנית להרחבת שכונת דניה, הכוללת כ-222 צמודי קרקע, מלון ומבני ציבור ומסחר

הדמיה שכונת "דניה הירוקה" // אנדו סטודיו

שכונת דניה בחיפה עתידה, אחרי שנים ארוכות של קיפאון, להתרחב, זאת לאחר שהופקדה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תוכנית יוזמת חברת "דניה הירוקה" להרחבת השכונה דרומה ובניית 222 יח"ד צמודות קרקע, על שטח של כ-107 דונם, במורדות הכרמל.

התוכנית כוללת 50 אחוזים של שטחים ירוקים, מבנה מסחרי שכונתי, מבנה ציבור שיועבר לשימוש עיריית חיפה, מלון בוטיק בן 50 חדרים בתכנונו של אדריכל רני זיס, ושבילי הליכה ואופניים. 

שכונת דניה נחשבת לאחת משכונות המגורים היוקרתיות והיקרות ביותר בישראל. על פי היזמים, התוכנית החדשה תיועד בראש ובראשונה לבנים הממשיכים של המשפחות בדניה, ובהמשך לחברי הסגל של אוניברסיטת חיפה והטכניון ולתושבי חיפה. 

מהיזמים נמסר כי: "התוכנית עברה במהלך השנים מספר גלגולים. לאחר שוועדות התכנון דחו בעבר תוכנית של מינהל מקרקעי ישראל, לבניית 300 יח"ד במקום, רמ"י העבירה את האופציה לחברת "דניה הירוקה" מקבוצת חברת הנדל"ן הוותיקה "אשל הירדן". הגשנו תוכנית לבניית 133 יח"ד בלבד על השטח, שנדחתה על ידי הוועדה המחוזית, אשר ביקשה להרחיבה ל-600 יח"ד. בשיתוף העירייה פעלנו להקטנת הצפיפות ל-256 יח"ד בתמהיל של דירות גדולות עם דירות קטנות להשכרה, אך לאחרונה, ולאחר בקשה של החברה להגנת הטבע להרחיק את הבנייה מנחל נדר, הסכימה הוועדה המחוזית בחודש פברואר השנה להפקדת התוכנית במתכונתה הנוכחית, עם 222 יח"ד בלבד, מתוכן 20% דירות קטנות לזוגות צעירים".

מנכ"ל "דניה הירוקה", גלעד קוגלמן, אמר השבוע: "התוכנית מיועדת בראש ובראשונה לבנים הממשיכים של שכונת דניה הוותיקה, וזאת הסיבה שבגינה פתחנו היום בהרשמה מוקדמת לתושבי דניה בלבד. יש התעניינות של עשרות מתושבי השכונה בבתים עבור דור ההמשך, והשמירה על אופי השכונה ומרקם התושבים בה, לצד התחדשותה באוכלוסייה צעירה ואיכותית, תתרום להתייצבותה בצמרת שכונות המגורים האיכותיות והיוקרתיות ביותר בישראל".  

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות