banner
אילוסטרציה: נמל חיפה // depositphotos
אילוסטרציה: נמל חיפה // depositphotos

‏ אושרה התכנית לשימושי עורף נמל המפרץ

הוועדה המחוזית חיפה אישרה את התכנית לשימושי עורף נמל המפרץ על שטחי בח"א 21 בחיפה

נמל חיפה // depositphotos

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה, החליטה היום (רביעי, 22.4.2020) לאשר את התכנית לשימושי עורף נמל המפרץ  על שטחי בח"א 21. התכנית ממוקמת בחלקו הצפון מזרחי של שדה התעופה חיפה ועל שטחי בי"ס הטכני וגובלת במזרחה ברחוב יגאל ידין. 

התכנית שביוזמת חברת נמלי ישראל, הינה תכנית מתארית, המעבירה את זכויות הבנייה משטחי פארק מורד הקישון שאושר בתכנית 304-0089318 לשטחי בח"א 21 (בית הספר הטכני של חיל האוויר). מהלך זה יאפשר את פיתוח השטח לשימושי עורף נמל, לאחר פינוי המחנה ואישור תכנית מפורטת. 

התכנית מקודמת במסגרת מסמך הבנות שנחתם באוקטובר 2017 בין רשות מקרקעי ישראל, עיריית חיפה, חברת נמלי ישראל, רשות שדות התעופה ומשרד האוצר. המסמך כולל העברת שטח בהיקף של 344 דונם, לידיה של חברת נמלי ישראל, שיהוו חלופה ל-586 דונמים שבחכירת חברת נמלי ישראל בתחום פארק מורד נחל הקישון. 

כמו כן, התכנית מגדירה זכויות בינוי בהיקף של כ-480,000 מ"ר, וכן את השימושים שיותרו בשטח האחסנה וקובעת הנחיות לתכנון מפורט לשטח זה. 

מתכננת מחוז חיפה, ליאת פלד ציינה כי: "קידומה של התכנית תבטיח את הקצאת השטחים לשימושים העירוניים התומכים בפעילות הנמלית המתרחבת במפרץ חיפה לאור הקמתו של נמל המפרץ. כמו כן, התכנית תסייע ביישום פארק מורד הקישון ומהווה צעד חשוב בהעברת הזכויות בקרקע בשטח תכנית פארק מורד נחל הקישון לו חשיבות ציבורית וסביבתית רבה במפרץ חיפה". 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות