banner
אילוסטרציה // shutterstock
אילוסטרציה // shutterstock

ענפי הייצור בתחום הבינוי והתשתיות הוגדרו כמפעלים חיוניים

בהחרגה יכללו, בין היתר, כלל עבודות הבניה והפיתוח של שכונות מגורים ותשתיות, ייצור חומרי גמר, שירותי ניהול ופיקוח, מדידה ומכוני בקרה, מפעלים ויבואנים. בתוך כך, סוכם על מפעלי הייצור שיוחרגו, ביניהם רדימיקס, תרמוקיר ואורבונד 

אילוסטרציה // shutterstock

לאחר שבמסגרת התקנות לשעת חירום הוגדר ענף הבנייה כחיוני, נערך  משרד הבינוי והשיכון להזין במרוכז את כל הקבלנים המופיעים בפנקס הקבלנים כמפעלים חיוניים על פי הח.פ. המופיע בפנקס, כך מדווחים היום במשרד, ומציינים כי: "בנוסף, ריכז המשרד את כל הנתונים של 248 מפעלים בתעשיית הבנייה וגם הם יוזנו בצורה מרוכזת כמפעלים חיוניים. לצד זאת, תעלה באתר האינטרנט של משרד הבינוי והשיכון, טופס בקשה להכרה כמפעל חיוני ליתר הסקטורים שמופיעים ברשימת הענפים שהוחרגו, בכפוף להנחיות משרד הבריאות, המל"ל ורח"ל".

בין היתר מדובר במפעל הבטון רדימיקס, מפעלי לייצור אבקות ודבקים לבנייה תרמוקיר ואורבונד מחצבות כרייה וחציבה של שפיר והנסון.

כידוע, ענף הבנייה הוחרג מרשימת הענפים שעליהם יחולו המגבלות והעבודה בו תמשך במתכונת מלאה, כך נקבע בתקנות לשעת חירום שאושרו היום על ידי הממשלה. "ההחלטה הדרמטית על החרגת המגבלות שהוטלו על מקומות עבודה כוללת קבוצה של ענפים שהוגדרו חיוניים ועליהם לא יחולו המגבלות, אחד הענפים הוא כאמור ענף הבנייה והתשתיות", אומרים במשרד, "בהתאם להמלצת גורמי המקצוע במשרד הבינוי והשיכון נקבע בתקנות לשעת חירום שעל מנת לאפשר להמשיך לענף הבנייה לתפקד כלל שרשרת הייצור תוחרג לפי ענפים". הענפים האמורים נחלקים לעבודות הבינוי לרבות פיתוח, בינוי ותחזוקה של שטחים ציבוריים  ושל תשתיות הנוגעות למבנה ולשטחים ציבוריים, יוחרגו מההנחיות וכן, לעבודות תשתיות הכוללות פעילות פיתוח, תחזוקה ובינוי של תשתיות תחבורה אנרגיה וביוב כחיוניים.

כמו כן, הוחרגו גם כל התעשייה המייצרת חומרים ומוצרים לענף, כגון מפעלים ויבואנים בתחומי הכרייה, חציבה, ייצור והובלה של  מלט, חצץ, פלדה, בטון, ברזל, אלומיניום ובלוקים, חומרי גמר ומוצרי גמר לבנייה, מוצרי בידוד ואיטום, מערכות בניין, מוצרי ריבוד (אספלט), ציוד הרמה ושינוע, אלמנטים טרומיים, רכיבים הנוצקים בבטון והובלת כל החומרים. עוד הוחרגו שירותי ניהול ופיקוח על הבנייה, שירותי מדידה ומכוני בקרה ומעבדות מאושרות.  חברות מאכלסות המטפלות בתחום הדיור הציבורי מטעם משרד הבינוי והשיכון הוחרגו אף הן.

שרת הבינוי והשיכון, ד"ר יפעת שאשא ביטון: "בשבועות האחרונים אנחנו מרכזים מאמץ כדי שענף הבניה יוגדר כמפעל חיוני וימשיך לעבוד במתכונת מלאה, כך פעלנו בהיבטי כוח האדם, וכך אנו פועלים בנושא מפעלי הייצור לענף הבניה ועבודות הפיתוח של שכונות ותשתיות. אנחנו מקיימים שיח מתמיד עם התאחדות הקבלנים וממשיכים לעבוד במלוא המרץ לצלוח את האתגרים שעומדים לפתחנו על מנת לוודא שהענף לא ייפגע ולוחות הזמנים למסירת הדירות לרוכשים לא יתארכו."

נתנאל לפידות, סמנכ"ל אסטרטגיה ומדיניות משרד הבינוי והשיכון: "יוזמת השרה להחרגת ענף הבנייה והתשתיות מהווה אמירה ברורה של המדינה לחשיבות שוק הנדל"ן בכלכלה הישראלית. יחד עם שמירה על בריאות הציבור, ישנה הבנה מעמיקה בחשיבות הגדולה של ענף הבניה והתשתיות למשקי בית ולכלכלה הישראלית. התקנות שנקבעו בימים אלו הינם חלק ממכלול פעולות שנועדו למנוע פגיעה בלתי הפיכה בעולם הנדל"ן המהווה מנוע כלכלי מרכזי במשק. החשיבות של הקבלנים, היזמים והענפים התומכים לכלכלה הישראלית הינה מהותית ביותר ומתן ההחרגה לתחומים אלו תעזור למדינה כולה לעבור את המשבר בצורה טובה יותר."

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות