banner
אילוסטרציה // depositphotos
אילוסטרציה // depositphotos

הושק רובע החדשנות במרכז העיר באר שבע על פני 2,620 דונם

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ': "מדובר בפריצת דרך עירונית בינלאומית, שמשנה לחלוטין את התפיסה המיושנת של עיר שמבקשת, ועוברת לעידן החדש של עיר יזמית"

אילוסטרציה // depositphotos

הרובע יתפרש על פני שטח של  2,620 דונם ויתבסס על מוסדות מרכזיים בעיר, בהם אוניברסיטת בן-גוריון, המרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה ופארק התעשיות גב-ים נגב. הרובע יכלול גם את שכונות ג, וד' בעיר בהם ריכוז גבוה של סטודנטים, וכן את תחנת הרכבת. במשרד הבינוי והשיכון מציינים עם השקת הרובע כי בין השנים 2014-2018 עלה מספר חברות ההיי-טק בבאר שבע מ-47 ל-100. "עם מעבר מערך הסייבר הלאומי לעיר, והתוכנית המתקדמת למעבר יחידות התקשוב ואגף המודיעין לעיר, יגדל כח המשיכה של העיר באר שבע כבירת חדשנות מתפתחת, והיא תמשוך אליה חברות ומשקיעים רבים", נמסר מהמשרד.

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ': "מדובר בפריצת דרך עירונית בינלאומית, שמשנה לחלוטין את התפיסה המיושנת של עיר שמבקשת ועוברת לעידן החדש של עיר יזמית, שמכירה בכוח שבשותפות ובחיבור עם גופים, מוסדות וארגונים. העיר באר שבע מתהווה למרכז בינלאומי של ידע, טכנולוגיה, סייבר ומרוכז בה הון אנושי יוצא דופן".

סגן ראש המועצה הלאומית לכלכלה במשרד רה״מ יובל אדמון: "הקמת רובע החדשנות היא מהלך משלים ומכפיל כוח של מעבר היחידות הטכנולוגיות של צה״ל לנגב. כמו כן, יש כאן הזדמנות גדולה להפוך את המדבר מחיסרון ליתרון. העולם כולו מחפש פתרונות טכנולוגיים על רקע מגמות של שינויי האקלים ומדבור. אנחנו הופכים את באר שבע למוקד עולמי בתחום".

נתנאל לפידות, סמנכ"ל אסטרטגיה ומדיניות משרד הבינוי והשיכון: "באר שבע צריכה ויכולה להיות אבן שואבת להייטק, לרעיונות  ולפיתוח בעבור הדרום כולו. רובע החדשנות בעיר ימקסם את היתרון היחסי והאיכויות הקיימות, שמתורגמים לתכנון אורבני ממוקד ואיכותי".

מאיר פרי מנהל אגף בכיר אסטרטגיה תכנון ומדיניות ברשות מקרקעי ישראל: ״רשות מקרקעי ישראל שותפה בגיבוש ומימון  מיזם רובע החדשנות בעיר ותסייע למימושו ולקידום הנושאים המצויים בתחום אחריותה.  זאת, בהתייחס, בין היתר, להקצאות הקרקע לתעסוקה ברובע, להארכת חוזי החכירה לשטחי האוניברסיטה ובית החולים, וההתאמתם למיזם המתגבש ועוד. התכנית מציגה עירוב שימושים ונגישות תחבורתית, והקצאת הקרקע טומנת בחובה פוטנציאל צמיחה כלכלי וחברתי משמעותי לעיר.״

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות