banner
אילוסטרציה // depositphotos
אילוסטרציה // depositphotos

ירידה של 11% ברכישות המשקיעים בענף הנדל"ן למגורים

זאת לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עוד בסקירה השבועית שמפרסם האוצר: עלייה של 6% ברכישת דירות, אותן מייחסים במשרד ל"מחיר למשתכן"

אילוסטרציה // depositphotos

בחודש נובמבר נרכשו 9.8 אלף דירות, גידול של 6% בהשוואה לנובמבר אשתקד. "עם זאת, גידול זה מתרכז בפלח השוק של דירות שנמכרו בסבסוד ממשלתי ("מחיר למשתכן"). כך, בניכוי מכירות אלו עמד סך העסקאות בשוק החופשי בחודש נובמבר על 8.3 אלף, ללא שינוי בהשוואה לנובמבר אשתקד. זוהי גם אחת הרמות הנמוכות של עסקאות בשוק החופשי בחודשי נובמבר בעשור האחרון", כך נמסר מאגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר, עם פרסומי הסקירה השבועיים בענף הנדל"ן למגורים. 

עוד עולה מהסקירה השבועית כי סך הדירות החדשות שנמכרו בשוק החופשי בחודש נובמבר עמד על כ-2.1 אלף, בדומה לרמת המכירות בנובמבר 2018. מנגד,  גידול חד של 58% במכירות "מחיר למשתכן" בחודש נובמבר, אשר הגיעו לרמה של 1.5 אלף דירות, והביאו לגידול של 16% בסך הדירות החדשות שנמכרו בנובמבר האחרון בהשוואה למקביל לו ב-2018. 

אזור ת"א בולט בגידול במכירת דירות חדשות בחודש נובמבר ובשנת 2019 בכלל. ניתוח מאפייני הרוכשים ומחירי הדירות הנרכשות, תוך פילוח בין דירות הנרכשות להשקעה לבין "דירה יחידה" מרמז על הסטת רכישות, בפרט של דירות יקרות לרכישה כ"דירה יחידה", תוך חסכון משמעותי במס.

בתוך כך, מדווחים באוצר כי רכישות המשקיעים בחודש נובמבר הסתכמו ב-1.2 אלף דירות, ירידה של 11% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2018. משקל המשקיעים בסך העסקאות עמד על 12%, נמוך בשתי נקודות אחוז בהשוואה לנובמבר 2018.

מכירות המשקיעים בחודש נובמבר הסתכמו ב-1.7 אלף דירות, עליה מתונה של 3% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2018. הירידה ברכישות המשקיעים במקביל לגידול במכירות המשקיעים הביאו להאצה בקצב ירידת "מלאי" הדירות המוחזק בידי משקיעים. כך, בחודש נובמבר האחרון נגרעו ממלאי זה כ-550 דירות, גבוה ב-58% (!) בהשוואה לירידת מלאי זה בנובמבר 2018.

רכישות הזוגות הצעירים  בשוק החופשי בחודש נובמבר הסתכמו ב-3.8 אלף דירות, גידול של 5% בהשוואה לנובמבר 2018. בפילוח גיאוגרפי בולטות ירידות חדות ברכישות הזוגות הצעירים בשוק החופשי בפריפריה הצפונית. רכישות משפרי הדיור בחודש נובמבר הסתכמו ב-3.3 אלף דירות, ללא שינוי בהשוואה לתקופה המקבילהב-2018. מוסיף להתארך משך הזמן הדרוש למכירת דירה ע"י משפרי הדיור.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות