banner
שירה תלמי באבאי // יחצ
שירה תלמי באבאי // יחצ

הופקדה תוכנית להקמת מתחם תעסוקה במרכז ירושלים

מתכננת המחוז, שירה תלמי-באבאי: "הבינוי המוצע על כל שימושיו יהווה מוקד עירוני מרכזי למפגש ופעילות אורבנית משולבת"

תמונה: שירה תלמי באבאי // יחצ

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז ירושלים, בראשות עו"ד עמיר שקד, החליטה היום להפקיד תוכנית למתחם עירוני מעורב שימושים- תעסוקה, מסחר, מלונאות ודיור במרכז העיר ירושלים. 

התכנית הינה על שטח של כ-3 דונם וממוקמת במשולש הרחובות יפו, לונץ וסמטת יעבץ, בסמוך לתוואי הרכבת הקלה. התוכנית כוללת תוספת של 8-10 קומות למבנה הקיים ובהם כ-6,500 מ"ר עבור מלונאות, כ-60 חדרי מלון, 12,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה, 6,500 מ"ר עבור שטחי מסחר וכ-30 יחידות דיור קטנות. כמו כן, במתחם מצויים מספר מבנים לשימור מסביב לחצר פנימית, אותם קובעת הוועדה כי יש לשמר ובכללם את "בית הכנסת מוסאיוף".

משרד מתי רוזנשיין אדריכלים
משרד מתי רוזנשיין אדריכלים

בקומת הקרקע של המבנים כלפי רחוב יפו מוצעת חזית מסחרית פעילה תוך שימור המבנים הכוללת יצירת חללים מסחר גדולים ורציפים המצויים בזיקה ישירה לרחוב. "שטחים מסוג זה מצויים במחסור במרכז העיר, והיעדרם מקשה על התפתחות מסחר איכותי עתיר שטחים כדוגמת רשתות אופנה וביגוד מובילות וכו'", מסבירים במינהל התכנון. 

עוד במסגרת התוכנית, קירוי זכוכית של החצר הפנימית אשר תשתלב בפעילות המסחרית כחלל בעל אופי ציבורי וחיבור לסמטת יעבץ. התכנית הינה יוזמת לורנט לוי ונערכה ע"י משרד מתי רוזנשיין אדריכלים.

מתכננת המחוז, שירה תלמי-באבאי ציינה כי "הבינוי המוצע על כל שימושיו יהווה מוקד עירוני מרכזי למפגש ופעילות אורבנית משולבת. זאת, תוך חיזוק צירי הרכבת הקלה כצירים עירוניים תוססים המשלבים לאורכם שימושי מסחר, תעסוקה, מלונאות ומגורים". 

המתחם בראשיתו הוקם בסוף המאה ה-19 על-ידי משפחת מוסיוף הבוכרית, ובהמשך התפתח יחד עם שאר מרכז העיר בתקופה המנדטורית. המתחם כולל את מבנה המסחר עם קמרונות, מבנה בית כנסת הפעיל למעלה מ-100 שנה, מבנה בית משפחת מוסיוף, חזיתות מבנה מנדטורי ו-2 חצרות ירושלמיות אוטנטיות עם ריצוף, בור מים, עצים ומבנים מקוריים מהתקופה העות'מאנית.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות