banner
הדמיה: ולקר-קולקר-אפשטיין אדריכלים
הדמיה: ולקר-קולקר-אפשטיין אדריכלים

ירושלים: מתחם קניון מלחה בירושלים יורחב למגורים

אושרה תוכנית הרחבת המתחם המסחרי, בתוספת בינוי של 90,000 מ"ר, הכוללת שני מגדלי בני 18 קומות לתעסוקה ו-300 דירות עבור דיור מוגן

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, בראשות עמיר שקד, החליטה לאשר תוכנית עירוב שימושים להרחבת מתחם קניון מלחה בירושלים. התוכנית, ביוזמת חברת עזריאלי, כוללת את הרחבת מבנה הקניון ב-12,700 מ"ר של מסחר ותעסוקה וכן הקמת שני מגדלים בני 18 קומות  שיוקמו על שטחי החניונים העליים של הקניון: מגדל אחד ישמש למסחר ותעסוקה, ובמגדל השני יוקמו 300 יחידות דיור מוגן ומבנה ציבור עבור אוכלוסיית בני הגיל השלישי. 

הדמיה: ולקר-קולקר-אפשטיין אדריכלים
הדמיה: ולקר-קולקר-אפשטיין אדריכלים

בנוסף, התוכנית תאפשר תוספת של 8,300 מ"ר מסחר בחזיתות הקניון. סך כל התוכנית כוללת תוספת בינוי של 90,000 מ"ר. התוכנית נערכה על ידי משרד האדריכלים קולקר-קולקר-אפשטיין.

ממינהל התכנון נמסר כי: "מדיניות זו תואמת את הגישה של העצמת היקפי הבינוי ועירוב השימושים לאורך צירי הרכבת הקלה ותחבורה הציבורית בכללותה. אזור מלחה עתיד להיות אחד ממוקדי התחבורה הציבורית המשמעותיים בעיר וישולבו בו מספר קווי רכבת קלה ותחנת רכבת כבדה. כמו כן, התוכנית שמה דגש על שיפור המרחב הציבורי". 

שירה תלמי מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון // אלידור חדד
שירה תלמי מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון // אלידור חדד

מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי-באבאי: "תוספת התעסוקה ודיור מוגן במתחם, מהווים מימוש הלכה למעשה של תפיסת עירוב השימושים לאורך צירי הרכבת הקלה ולחיזוק תעסוקה איכותית בעיר. כמו כן, התוכנית מהווה עידוד משמעותי להמשך הפיתוח הכלכלי של ירושלים ולתוספת תעסוקה איכותית הנשענת על מערכת הסעת המונים".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות