banner
הדמיה: משרד גורדון אדריכלים
הדמיה: משרד גורדון אדריכלים

אושרה תוכנית להקמת מתחם אחסנה ולוגיסטיקה חדש בעורף נמל חיפה

לאחר שורה ארוכה של דיונים והתנגדויות אושרה התוכנית, המשלימה את תכנון "המפרץ החדש" ומאפשרת בינוי של כ-700,000 מ"ר להקמת שטחי אחסנה ולוגיסטיקה

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה, בראשות איתמר בן דוד, החליטה לאשר סופית את התוכנית המפורטת למתחם אחסנה ולוגיסטיקה חדש בעורף הנמל. בכך, הושלם כלל התכנון לנמל "המפרץ" החדש. 

התוכנית אושרה תחילה בוועדה המחוזית חיפה בחודש יולי 2020. לאחר מכן אושרה התוכנית גם בוועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לאחר שהוגשו מספר עררים, בין היתר על ידי רשות נחל הקישון. ועדת המשנה לעררים דחתה פה אחד את הערר ואישרה את התוכנית בחודש אפריל השנה, אך החזירה את הדיון בנושא הצורך בתסקיר השפעה על הסביבה לפתחה של הוועדה המחוזית. 

"הוועדה קיבלה את חוות הדעת של המשרד להגנת הסביבה, שקבעה כי התוכנית לא נדרשת בהכנת תסקיר על הסביבה, ובכך נתנה הוועדה את אישורה הסופי לתוכנית להקמת מתחם לוגיסטי חדש במפרץ חיפה, שייתן מענה לנמלי חיפה", כך מציינים במינהל התכנון.

הדמיה: משרד גורדון אדריכלים
הדמיה: משרד גורדון אדריכלים

התוכנית, ביוזמת חברת נמלי ישראל, הינה על שטח כולל של 1,400 דונם, והיא מאפשרת בינוי של כ-700,000 מ"ר לטובת הקמת שטחי אחסנה ולוגיסטיקה. התוכנית כוללת מספר מתחמי אחסנה, אפשרות להקמת מסוף מטענים רכבתי וכן גישה ישירה למערכת הדרכים הארצית באמצעות דרך חיבורי נמל המפרץ המוקמת בימים אלו. שטחים אלו מיועדים במסגרת תוכנית המתאר הארצית "שימושי נמל עירוניים" (תמ"א 13/ב/1) לטובת אחסנה ולוגיסטיקה כפעילות התומכת בעורף נמלי חיפה. התוכנית נערכה על ידי  אדר' דורית שפינט מחברת גורדון אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ.

בנוסף, התוכנית מסדירה את השטחים שסביב מעגנת שביט, המרינה הקיימת של העיר חיפה, ומקצה לה שטחים לטובת מסחר, פנאי, נופש וספורט ימי בהיקף של כ-21 אלף מ"ר. 

ממינהל התכנון נמסר כי: "התוכנית המצויה בסמוך לשטחי פארק מורד נחל הקישון ושפך נחל הקישון לים, קובעת הנחיות נופיות וסביבתיות לממשק שבין שטחי האחסנה לשטחי הפארק שיפותחו בעתיד, התווית שבילי אופניים והסדרת חניות לטובת באי הפארק. כמו כן כוללת התכנית שימור של עצים רבים בשתי חורשות אקליפטוסים המצויות בין פארק מורד נחל הקישון לשטחי האחסנה החדשים ומרחיבה מעט את המרחב בין שטחי הנחל לאזורים המיועדים לפיתוח". 

מ"מ מתכננת הוועדה המחוזית חיפה, רונן סגל: "מדובר בתוכנית חשובה לגיבוש מפרץ חיפה המשלימה את הרצף התכנוני, לצד פארק מורד נחל הקישון. התוכנית מהווה בשורה בכך שהיא מאפשרת את העורף הלוגיסטי הנדרש לתפקוד יעיל של נמל המפרץ החדש והנמלים הוותיקים".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות