banner
מירב מיכאלי שרת התחבורה // ששון תירם, באדיבות משרד התחבורה
מירב מיכאלי שרת התחבורה // ששון תירם, באדיבות משרד התחבורה

"אין ספק שהיום משבר התחבורה גרוע לא פחות ממשבר הדיור"

כך אמרה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מרב מיכאלי בפתח ישיבת הקבינט. "כל עוד אין פתרונות תחבורתיים בבסיס אנחנו נייצר פקקים מובנים וזה הרסני מכל בחינה שהיא"

"הרבה מאוד זמן היה בממשלות ישראל דגש על הדיור בגלל משבר הדיור ואני לא בתחרות של מה יותר גרוע – אבל אין ספק שהיום משבר התחבורה גרוע לא פחות ממשבר הדיור, ואני מודה לשר השיכון מר אלקין על שיתוף הפעולה בקבינט המשותף הזה", אמרה מיכאלי.

עוד לדבריה: "במשך שנים ממשלות ישראל התעלמו מהצרכים התחבורתיים של מקומות בארץ, והיום אנחנו מול שוקת שבורה רואות שכונות שנבנו בלי אפשרות להיכנס ולצאת מהן שמבקשות כבישים ומקומות לאוטובוסים אחרי שהשכונה כבר נבנתה. זה נוסף לזה שגם לא הוסיפו לבסיס התקציב מספיק תוספות שירות לתחבורה הציבורית בהרבה מאוד אזורים חדשים שנבנו. כמו שצריך תחבורה למקום שבו מקדמים דיור, כך מקום שיש בו תשתיות תחבורה ותחבורה ציבורית יכול להפוך מקום לאזור ביקוש, לכן הדברים צריכים לעבוד בצורה משולבת וזאת מטרת הקבינט הזה".

לטענת מיכאלי יש לשנות את הגישה התכנונית כך שהתחבורה לא תהווה התניה אלא בסיס לכל תוכנית: "ההחלטות שמובאות כאן הן החלטות עם כיוונים נכונים, אבל גם הן חייבות לקחת מראש בחשבון את כל ההיבטים התחבורתיים. אני לא מעוניינת במצב הקיים שבו ועדות התכנון או משרד התחבורה צריכים לשים את התחבורה כהתניה, זה לא נכון. חובה שהדברים האלה וההסתכלות התחבורתית יהיו בבסיס ולא כהתניה, כי כל עוד אין פתרונות תחבורתיים בבסיס אנחנו נייצר פקקים מובנים וזה הרסני מכל בחינה שהיא. תכנון לדיור חייב להיות מוטה תחבורה בשביל שזה יעבוד ביחד".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות