banner
מאיר שמלה, מנהל מנהלת המטרו \\ פוטו מרסלו
מאיר שמלה, מנהל מנהלת המטרו פוטו מרסלו

מנהל מינהלת המטרו: אם עיריית בני ברק לא תאפשר עבודות בשבת המטרו לא יעבור בעיר

"אם נהיה מסוגלים להגיע עם עיריית בני ברק להסכם שהם מאפשרים לנת"ע לבצע עבודות בשבת אז המטרו יפעל ואם לא אז לא בכח", כך אמר מאיר שמרה, מנהל מינהלת המטרו, שהעריך כי שווי הנדל"ן יעלה בכ-20% ברדיוס של כ-500 מטר מהמטרו

 

"ברמה התחבורתית זה נכון שהמטרו יעבור בבני ברק, אבל בפועל ככל שלא תהיה וודאות ביכולת לבצע את מקטע בני ברק, המטרו לא יעבור בה. ברמה האסטרטגית שלנו המטרה היא לפעול מול עיריית בני ברק. אם נהיה מסוגלים להגיע איתם להסכם שהם מאפשרים לנת"ע לבצע עבודות בשבת תחת פיקוח נפש אז המטרו יפעל ואם לא אז לא בכח", כך אמר מאיר שמרה, מנהל מינהלת המטרו נת"ע בכנס הנדל"ן ה-23 של ארגון הקבלנים והבונים מחוז ת"א והמרכז שמתקיים השבוע באילת. 

שמרה ציין עוד כי עלות הקמת המטרו עומדת על 150 מיליארד שקל וממחקר שבדק את תועלותיו של המטרו בכלל הדיסציפלינות לאורך חייו הוא מכמת את הסכום לכ-550 מיליארד שקל. המשמעות היא שעל כל שקל שהמדינה משקיעה במטרו היא תרוויח 3 שקלים. בנת"ע צופים כי-25% מהמטרו יושלם עד 2032. שמרה הוסיף כי הוא צופה ששווי הנדל"ן יעלה בכ-20% ברדיוס של כ-500 מטר מהמטרו. עוד הוא אמר כי: "לאור הצפיפות שתעלה, המטרו יהווה כזרז משמעותי לקידום התחדשות עירונית וזאת בזכות כדאיות כלכלית והעצמת זכויות בנייה לטובת הגבת הצפיפות האורבנית. כמו כן, הפרויקט יסייע להקטין את פערי הדירות בין תל אביב לערי הלווין המקיפות אותה".

סיגל חורש, מהנדסת עיריית רמת גן \\ פוטו מרסלו
סיגל חורש, מהנדסת עיריית רמת גן \\ פוטו מרסלו

רמת גן: תקן החניה על ציר ז'בוטינסקי יעמוד על  0.6

בתוך כך, בכנס השתתפה גם מהנדסת העיר רמת גן, שאמרה כי: "תקן החניה על ציר ז'בוטינסקי יעמוד על  0.6 על פי תוכנית האב לעומת אפס בתל אביב". עוד ציינה חורש כי מדיניות הבניה של רמת גן במסגרת תוכניות האב לבינוי בציר ז'בוטינסקי כוללת הגדרה של 25% שטח ציבורי במגרש עצמאי בכל מתחם שירשם על שם העירייה. 

לדבריה, בכל מבנה על הציר, שיכלול בניה בערוב שימושים כולל מלונאות, שימושים ציבוריים ותעסוקה לצד מגורים, נדרוש שטחים ציבוריים מבונים בהיקף 5 עד 8 אחוזים ציינה חורש, כאשר גובה הבינוי המירבי על הציר יהיה 35 קומות למעט צמתים מרכזיים. 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות