banner
יאיר פינס // באדיבות משרד השיכון
יאיר פינס // באדיבות משרד השיכון

לראשונה: חקירה בחשד לעבירות חוק מכר בפרויקט משרדים שאינו חדש

משרד הבינוי והשיכון פתח לראשונה בחקירה בחשד להפרות חוק מכר בפרויקט  My Office באשדוד של חברת ק.פסגות ישראל. על פי החשד, "החברה גבתה כספים רבים מרוכשי המשרדים ללא שסיפקה להם בטוחות חוק מכר". החברה חשופה לעיצום כספי בסך של עד 10 מיליון שקלים

בעקבות מידע אשר התקבל בתחילת חודש אוגוסט 2020 בדבר חשד להפרות חוק מכר בפרויקט באשדוד, של חברת ק.פסגות ישראל, משרד הבינוי והשיכון החל בחקירה בנושא, כך מדווח היום המשרד, שם מציינים כי במסגרת החקירה, אשר בוצעה ביחידת חוק המכר "עלה החשד כי החברה פעלה בניגוד לחוק". בתאריך 17/09/2020 נפתח מולה הליך מנהלי.

"על פי החשד החברה גבתה כספים רבים מרוכשי המשרדים ללא שסיפקה להם בטוחות חוק מכר", נמסר ממשרד הבינוי והשיכון, "ככל שיקבע בתום ההליך כי החברה הפרה את החוק, חשופה החברה לעיצום כספי בסך של עד 10 מיליון שקלים. לצד זאת, בפני החברה מונחת האפשרות לתקן את הליקויים ולהימנע מעיצום כספי משמעותי כל-כך".

מתחם myoffice // הדמיות: דיגיטל קלאוד
מתחם myoffice // הדמיות: דיגיטל קלאוד

יש לציין כי ההליך המנהלי שנפתח מהווה תקדים, שכן  לראשונה עושה יחידת חוק המכר במשרד הבינוי והשיכון שימוש בסמכותה בפרויקט אשר איננו פרויקט משרדים חדש, אך כולל מאפיינים רבים אשר בניתוח המשפטי, הביאו אותה למסקנה כי חוק המכר חל לגבי עסקאות המכר אשר נעשו בו. יצוין כי חוק המכר כולל גם אפשרות לנקיטה בהליך פלילי בגין הפרת הוראות החוק, ובמשרד בודקים בימים אלה האם יש מקום לפעול מול בעלי החברה גם בהיבט זה.

"יצוין כי בימים האחרונים למד המשרד כי החברה נכנסה להליך של הקפאת הליכים. המשרד ימשיך בפעילות מול הנאמן אשר ימונה וישתמש בכל הכלים שברשותו על מנת להבטיח כי האינטרס של הרוכשים עומד בראש סדר העדיפויות", נמסר מהמשרד.

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יאיר פינס, מסר כי: "משרד הבינוי והשיכון ימשיך לפעול למען הגנה על כספי הרוכשים ולאכוף את חוק המכר בכל הכלים העומדים לרשותו".

לא ניתן היה להשיג את תגובת חברת ק.פסגות ישראל. 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות