banner
פינוי בינוי יהוד-מונוסון // באדיבות דוברות העירייה
יהוד-מונוסון // באדיבות דוברות העירייה

הסכם הגג ביהוד: 4500 יח"ד בהתחדשות עירונית יותנו בקרקע משלימה

במסגרת הסכם הגג לעיר, תאושר הקצאת קרקע משלימה של עד 15% מסך השיווקים לטובת יצירת אטרקטיביות כלכלית עבור מתחמי ההתחדשות העירונית בלב העיר. העיריה: "מדובר בערך נדל"ני בשווי של כ-מיליארד שקל". תקציב הפיתוח הנלווים להסכם יעמדו על 785 מיליון שקל

על פי ההסכם עליו צפויה לחתום העיר, הרשות תקבל מהמדינה בגובה של 785,000,000 שקל לפיתוח תשתיות בעיר, תמורת התחייבותה למתן היתרי בניה ליחידות דיור בשני השטחים החדשים: מתחם גני יהודה שסופח לעיר ומתחם מגשימים שנמצא בתהליכי אישור טרום סיפוח.

4500 יח"ד בהתחדשות עירונית יותנו בקרקע משלימה
במסגרת ההתחדשות העירונית בעיר המרכזית, עתידות לקום כ-4,500 יח"ד חדשות בלב העיר שיחליפו את הדירות הישנות והמוזנחות בעיר. מימון חלק מהפרויקטים של ההתחדשות העירונית בשכונות הוותיקות יכול להתאפשר רק באמצעות הקצאה של "קרקע משלימה", שתהפוך את הפרויקטים לכדאיים מבחינה כלכלית. קרקעות אלו מהוות חלק מההסכם של העירייה ורשות מקרקעי ישראל לטובת בנייה של יחידות חדשות במסגרת השכונות של מגשימים וגני יהודה.

במתחם מגשימים צפויות להיבנות לפי הסכם הגג עוד כ-3,500 יח"ד על שטח של כ-900 דונם. בעירייה מבהירים כי: "מתחמי פינוי בינוי ביהוד המתוכננים בלב העיר כמו ביקובסקי-קדושי מצרים, הרצל 2,4,6 ואחרים, לא יוכלו לצאת אל הפועל ללא הקרקע המשלימה, אותה תקבל העירייה בהיקף גדול יותר אך ורק עם חתימה על הסכם הגג. במסגרת הסכם הגג, תתקיים הקצאת קרקע משלימה של עד 15% מסך השיווקים לטובת יצירת אטרקטיביות כלכלית עבור מתחמי ההתחדשות העירונית בלב העיר. כלומר עוד ערך נדל"ני בשווי של כ-מיליארד ₪  – נתון שהנו חסר תקדים בהסכמי גג עד כה".

פינוי בינוי ראשון במוהליבר
הפרויקט הגדול הראשון שיעבור את התהליך הוא מתחם מוהליבר בעיר שהוכרז ע"י המדינה כמרכז פינוי בינוי יהוד, שבו יהפכו 336 יחידות הדיור הקיימות כיום ל-1,332 יח"ד בבניינים חדישים, שבהם גם יוקצו דיור עבור דיור בר השגה וזוגות צעירים. לצד 12 הפרויקטים הנוספים של התחדשות עירונית במרכז יהוד, גם מתחם גני יהודה יצטרף למהפכה ויהווה את החלק השני במהפך.

פינוי בינוי יהוד-מונוסון // באדיבות דוברות העירייה
יהוד-מונוסון // באדיבות דוברות העירייה

4,100 יח"ד על שטח מסופח
לפי הסכם הגג, בגני יהודה ייבנו כ-4,100 יח"ד על שטח שמשתרע על כ-800 דונם, אשר סופח לשטח השיפוט של יהוד-מונוסון. בשטח זה ייבנו, בין השאר, מאות דירות קטנות לזוגות צעירים תושבי העיר וכן דירות המיועדות לשכירות ארוכת טווח. המתחם ייבנה במערב העיר ויכלול כ-90 דונם שיופנו לטובת תעסוקה ומסחר.

מהעירייה נמסר כי פתרונות התחבורה לבינוי המאסיבי כוללים תקציבי עתק לפיתוח שלושה חיבורים חדשים מרחוב העצמאות המרכזי לכביש 461, פתיחת הקו הסגול של הרכבת הקלה שיעבור בעיר ויחל את פעילותו בשנת 2024 וכן סלילת כביש 46 שיהווה מעקף לעומסי התנועה בכביש 461, דברים שיקלו משמעותית על הגודש בעיר.

מהעירייה נמסר: "במסגרת הסכם הגג יתווספו למעלה מ-680 אלף מ“ר של שטחי מסחר ותעסוקה, שיביאו לעלייה של יחס מ"ר ארנונה לתושב מעל ל-14 מ"ר לנפש. כיום עומד היחס על 11.25 ובלי הסכם הגג יירד היחס ל-10.83.

"בזכות הסכם הגג יוקצו תקציבי עתק להתחדשות ושיפור העיר הוותיקה לפיתוח שלושה חיבורים חדשים לכביש 461 בהיקף של כ-25 מיליון ₪, גינות ציבוריות במרכז העיר ופיתוחם של שבילי הליכה מקצועיים בהיקף של כ-26 מיליון ₪, הקמת שני פארקים בלב יהוד-מונוסון בהיקף של כ-28 מיליון ₪, הקמת חניונים חדשים כולל חניון תת קרקעי במרכז העיר, בהיקף של כ-16 מיליון ₪, שדרוג כבישים וסלילת שבילי אופניים בעיר הוותיקה בהיקף של כ-56 מיליון ₪, הקמת היכל תרבות חדשני בהיקף של כ-35 מיליון ₪, שדרוג תיכון מקיף יהוד בהיקף של כ-20 מיליון ₪ ועוד פרויקטים רבים להם זקוקים התושבים כאוויר לנשימה, אסור לקחת את כל זה מהם.

"הזדמנות חד פעמית למהפך אמיתי ביהוד-מונוסון. אנחנו לא יכולים לדעת מה יקרה בממשלה בעוד מספר חודשים ואנחנו חייבים לנצל את ההזדמנות – אין לנו ברירה. אי חתימה עכשיו על הסכם הגג תהיה בכייה לדורות, אסור לנו לאפשר את זה. על כל הגורמים להניח את השיקולים הזרים בצד ולתמוך בתושבי העיר הוותיקה שצמאים לשינוי, שינוי שהוא הכרח קיומי עבור רבים מהם. הסכם הגג יאפשר לנו לספק לתושבים שלנו את רמת החיים המגיעה להם".

תמצית ההסכם במספרים:

85 מיליון – גנים ציבוריים, פארקים אתגריים, שיקום תל יהוד, שבילי הליכה ויצירת טבעת ירוקה סביב מרכז העיר כולו.

180מיליון ₪ – שדרוג ופיתוח הכבישים העירוניים, כולל: חידוש כבישים, הוספת כניסות ויציאות חדשות לעיר, הקמת חניונים ציבוריים ועוד פרויקטים לשיקום תשתיות התחבורה בכל רחבי העיר.

40 מיליון ₪ – חידוש מערכות הניקוז בכל רחבי העיר תוך שימוש בפתרונות ניקוז מתקדמים.

75 מיליון ₪ – שיפוץ מרכז העיר יהוד כולו וחידוש בתי הספר העל-תיכוניים בעיר.

95 מיליון ₪ – בניית מוסדות ציבור: היכל תרבות גדול ומרהיב, אולמות ספורט, מבנים לתנועות הנוער, מוסדות רווחה וחברה ועוד שלל מבנים למען גיבוש הקהילה העירונית.

290 מיליון ₪ – בניית עשרות מוסדות חינוך בשכונות החדשות ובאזורי ההתחדשות העירונית בעיר הוותיקה, מעבר לתקציב החינוך הקיים.

20 מיליון ₪ – תוספות כלליות לכל הפרויקטים לפי הצורך.

סך הכל – 785 מיליון ₪ לפיתוח עירוני!

לצורך השוואה – תקציב הפיתוח העירוני ב-2017 עמד על 31 מיליון ₪. כלומר, כל מה שהשקיעו בפיתוח העיר ב-25 השנים האחרונות יושקעו בעיר עם חתימה על הסכם הגג!!!

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות