banner
גרא קאושנסקי משנה למנכ"ל התאחדות הקבלנים בוני הארץ // צילום: פז בר
גרא קאושנסקי משנה למנכ"ל התאחדות הקבלנים בוני הארץ // צילום: פז בר

התאחדות בוני הארץ נגד החברות הסיניות

בעקבות דיון בוועדת הכלכלה היום על דו"ח מבקר המדינה, כשברקע פניית התאחדות בוני הארץ לבג"צ בדרישה למנוע מחברות סיניות לבצע תשתיות בישראל, אומרים בהתאחדות: "התחרות לא הוגנת"

"הדיון היום בוועדת הכלכלה בכנסת על דו"ח מבקר המדינה, בנושא התנהלות חברת נת"ע, עשוי להפוך בהמשך לדיון מעמיק של הכנסת על מעורבות סין במכרזים של ממשלת ישראל", כך אומרים היום בהתאחדות בוני הארץ, ומציינים כי: "בישיבה הוצגה תמונה עגומה של התמודדות בלתי אפשרית של חברות בניה של תשתיות בישראל שמודרות בהדרגה מפרויקטים של בניית תשתית בהיקפים גדולים ובינוניים". ברקע לדיון עומדת ותלויה פניה לבג"צ של התאחדות הקבלנים בוני הארץ, המבקשת למנוע את המשך הזכיה במכרזי תשתית של ממשלת סין בישראל. 

בתום הדיון קראה חברת הכנסת קרן ברק מהליכוד, לקיים דיון מורחב של וועדת הכלכלה בנושא הפעילות של ממשלת סין בישראל. לדבריה: "אפשר להתייחס לנושא הפעילות של ממשלת סין בישראל רק בתחום הביטחון, אבל אפשר בהחלט גם לבדוק את הרמה הכלכלית של פעילות זו. ככל שנעסוק בזה יותר כך ייטב".  

משנה למנכ"ל התאחדות הקבלנים בוני הארץ, גרא קאושנסקי: "התנהלות המדינה דווקא בתקופת המשבר הקשה עכשיו – גורמת לכך שהקבלנות המקומית נאלצת להתמודד מול ממשלת סין בתחרות ישירה. להערכתנו, כל החברות הסיניות בתחום התשתיות שמתמודדות במכרזים בישראל הן חברות בבעלות של ממשלת סין. קבלן סיני מסתכל על צרכים אחרים שאינם הרווח לכל פרויקט, אלה צרכים אחרים ולכן זו הפכה להיות תחרות לא הוגנת. חלק מהפרויקטים פה הם פרויקטים של שנים וכוללים תחזוקה והפעלה והם ישארו פה". קאושנסקי הוסיף: "הממשלה ונת"ע מעודדות את התחרות הלא הוגנת הזו. הן חייבות להפסיק לעודד קבלנות זרה – כלומר, חברות סיניות. אנחנו לא רוצים שיבריחו מפה את הידע, הניסיון ומומחיות של חברות בניה, חשוב שהוא יישאר בישראל". 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות