banner
פרויקט בייני האומה 2030 // צילום: POPULOUS גולדשמידט ארדיטי בן נעים אדריכלים
פרויקט בייני האומה 2030 // צילום: POPULOUS גולדשמידט ארדיטי בן נעים אדריכלים

בנייני האומה הופכים למרכז קונגרסים בהשקעה של כ-800 מיליון שקל

הוצגה תוכנית הפיתוח לבנייני האומה, שהחלה להתגבש לפני 13 שנה ותהפוך את המבנה המיתולוגי למרכז הקונגרסים הבינלאומי הגדול ביותר במזרח התיכון, בשטח של כ-43 דונם הכוללים גם שלושה בתי מלון, שטחי מסחר ודיור מוגן

פרויקט "בנייני האומה 2030", ייבנה בהשקעה כספית של קרוב ל-800 מיליון ₪, ובכך יהפוך את בנייני האומה בכניסה לעיר הבירה למרכז הקונגרסים הבינלאומי הגדול ביותר במזרח התיכון.

פרויקט בנייני האומה 2030 // צילום: POPULOUS גולדשמידט ארדיטי בן נעים אדריכלים
פרויקט בנייני האומה 2030 // צילום: POPULOUS גולדשמידט ארדיטי בן נעים אדריכלים

מגרש בנייני האומה נמצא בשטח של 43 דונם, בבעלות משותפת של הסוכנות היהודית (75%) ועיריית ירושלים (25%). תוכנית הפיתוח כוללת בניית מרכז קונגרסים בינלאומי בשטח של 55,000 מ"ר, 9,000 מ"ר של שטחי תערוכות ואולמות תצוגה בגובה של 12 מטר, אודיטוריום אוסישקין הגדול במדינה ישוחזר ויגדל מ-3000 מקומות ל-6000 מקומות ישיבה, אולמות כנסים נוספים לוועידות, כנסים ואירועים, המכילים מאות אלפי משתתפים, מתחמי מזון, מסעדות ובתי קפה. עוד במסגרת התוכנית ייבנו 3 בתי מלון הכוללים בסה"כ 800 חדרים- 70,000 מ"ר, אשר ישרתו את באי ומשתתפי הוועידות והכנסים במרכז הקונגרסים החדש וכן, ייבנו 2 מגדלי משרדים על פני כ-130,000 מ"ר, שטחי מסחר ופנאי על פני 35,000 מ"ר ומתחם דיור מוגן על פני 25,000 מ"ר. את תוכנית הפיתוח תכננו האדריכלים POPULOUS- וגולדשמידט ארדיטי בן נעים אדריכלים. 

מירה אלטמן // צילום: אילן בשור
מירה אלטמן // צילום: אילן בשור

מירה אלטמן, מנכ"לית בנייני האומה ירושלים: "תוכנית הפיתוח של בנייני האומה תהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור כלכלת העיר ירושלים ותציב את העיר בקדמת הבמה העולמית בכל מה שקשור לאירוח תערוכות וקונגרסים בינלאומיים. בעזרת התוכנית בנייני האומה ירושלים יהפוך למרכז הקונגרסים הגדול והמוביל בישראל ובמזרח התיכון ומהמובילים בכל העולם. 

מרכז בנייני האומה שיוקם יוכל לארח קונגרסים ותערוכות בינלאומיות, כשכל אירוע כזה יכניס לכלכלת ירושלים והמדינה עשרות מיליוני שקלים החל מבתי מלון, מוזיאונים ועד למסעדות וספקי שירותים". 

 

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות