banner
מנכל משרד הפנים בסיור // באדיבות דוברות מ.א עמק המעיינות
מנכל משרד הפנים בסיור // באדיבות דוברות מ.א עמק המעיינות

בית שאן ועמק המעיינות ליו"ר המועצה הארצית לתכנון: "פוגעים בפריפריה המזרחית"

הדברים נאמרו במהלך סיור מנכ"ל משרד הפנים ויו"ר המועצה הארצית לתכנון ובנייה בתחנות הכוח בעמק. יורם קרין, ראש המועצה האזורית עמק המעיינות וז'קי לוי, ראש העיר בית שאן: "הקמת תחנת כוח מאיימת על המשך הצמיחה והתפתחות העיר, הישובים והאזור כולו"

מנכ"ל משרד הפנים, ויו"ר המועצה הארצית לתכנון ובניה, מרדכי כהן, הגיע היום בליווי נציגי משרד הפנים ומינהל התכנון לאזור עמק המעיינות ובית שאן, במטרה ללמוד מקרוב את התכניות להקמת תחנות כוח במבואות גלבוע ופארק צבאים, כחלק מתכנית המתאר הארצית לתחנות כח שמופעלות בגז טבעי (תמ"א 10 ב/11). יורם קרין, ראש המועצה האזורית עמק המעיינות וז'קי לוי, ראש העיר בית שאן, אמרו למנכ"ל משרד הפנים כי: "הקמת תחנת כוח בסמוך לשדה נחום וחמדיה ובכניסה המרכזית לבית שאן מאיימת על המשך הצמיחה וההתפתחות של העיר, הישובים והאזור כולו".

הביקור נערך כחלק ממאבקם של ראשי הרשויות בהקמת תחנת הכוח, במטרה לבחון מקרוב את מיקומן המתוכנן בכניסה המרכזית לעיר בית שאן ובמרחק של מאות מטרים מהישובים שדה נחום וחמדיה שבעמק המעיינות. ראשי הרשויות אמרו למנכ"ל במהלך הסיור כי: "בשנים האחרונות אנו מתמודדים מול מהלך של משרד התשתיות והמועצה הארצית לקידום הקמת תחנת כוח גדולה – צבאים, בשטח הצמוד לאזור התעשייה הצפוני של בית שאן. השטח המיועד נמצא בסמוך לשני ישובים במועצה האזורית עמק המעיינות, שדה נחום וחמדיה, בכניסה הראשית לעיר בית שאן, בסמוך לתחנת הרכבת שקמה לפני 3 שנים, לאזור התעשייה של בית שאן ולמרכז המסחרי. ההחלטה על הקמת תחנת כוח במקום זה מאיימת על המשך הצמיחה וההתפתחות של העיר, הישובים והאזור כולו.

"אנו פועלים בשנים האחרונות לפיתוח האזור וקליטת משפחות וזאת לצד שמירה על עמק כפרי וירוק, שזהו אחד הנכסים העיקריים כאן המושכים לכאן משפחות חדשות, ורואים במדיניות זו פגיעה קשה בפריפריה המזרחית של מדינת ישראל וזאת, כשעיקר צריכת החשמל נמצאת דווקא במרכז הארץ".

יורם קרין, ראש המועצה האזורית עמק המעיינות, מסר כי: "באזור הוקמו שני פרוייקטים של אנרגיה שאובה (בגלבוע ובכוכב הירדן), חוות טורבינות רוח ואנרגיה סולארית, ויש מאות דונמים לייצור של יותר מ – 700 מגוואט חשמל. האזור תרם את חלקו לטובת ייצור חשמל למדינה. בעמק המעיינות חלה קפיצה של כ 40% בצמיחה הדמוגרפית, והישגים של מעל עשור שנים עלולים לרדת לטמיון, עם הקמת תחנת כוח.  ז'קי ואני נשלב ידיים גם בנושא תחנת הכוח ולא נתפשר. לתושבים שלנו, החיים בפריפריה המזרחית של מדינת ישראל מגיעה איכות חיים טובה ואוויר נקי".

ז'קי לוי, ראש עיריית בית שאן, מסר כי: "אנו מאמינים בשיתופי פעולה לא רק בקידום פרוייקטים משותפים בתחום התיירות והתעסוקה, אלא גם בדאגה משותפת לאיכות החיים ובריאותם של תושבי העיר והעמק, ויחד נפעל נגד קידום התכנית". 

מרדכי כהן, מנכ"ל משרד הפנים אמר במהלך הסיור כי: "במהלך הסיור ולאחר שמיעת סקירה על תחנות הכח, ראיתי ערך רב בהגעה לשטח במטרה להכיר את המרחב המיועד לתכנון תחנות הכח המופעלות בגז טבעי ולהבין את השפעות התכנון על הרשויות המקומיות ותושביהן. אחרי הסיור נוכל לבוא מוכנים לדיון שיערך בנושא במועצה הארצית לתכנון ולבנייה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות