banner
אילוסטרציה // Depositphotos
אילוסטרציה // Depositphotos

הקבלנים מודאגים: איסור מעבר פועלים לישראל וממנה למשך 14 יום

בהתאחדות בוני הארץ אומרים כי התריעו בפני ראש הממשלה על אפשרות להטלת סגר נוסף, שיימנע מעבר עובדים פלסטינים לאתרי הבנייה בארץ, תרחיש שהתממש בפועל, ללא שניתן מענה

אילוסטרציה // Depositphotos

בעקבות הכרזת הרשות הפלסטינית על איסור מעבר פועלים לישראל וממנה למשך 14 יום, טוענים בהתאחדות בוני הארץ כי הם התריעו על האפשרות ואף הציעו פתרונות למניעת עיכובים בענף הבנייה, שנכון להיום לא קיבלו מענה לטענתם. על פי ההוראה הנוכחית, פועלים שיצאו לישראל לא יוכלו לשוב ממנה למשך שבועיים ולא יוכלו לעבוד בהתנחלויות, כך הודיע ראש הממשלה הפלסטינית, מוחמד אשתייה, שאמר במסיבת עיתונאים אמש (20.6): "אנחנו עומדים בפני סיפוח ישראלי ובפני עליה במספר החולים בקורונה. הגל הזה נגרם כתוצאה ממעבר של אנשים (ערביי ישראל – א"ל) בין ישראל וירושלים לגדה המערבית". בתוך כך, העיר שכם נסגרה ל-48 שעות עד ליום שני בשמונה בערב. 

בהתאחדות אומרים כי הרתיעו כאמור בפני ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כבר בחודש שעבר על אפשרות לסגר נוסף. במכתב שנשלח לראש הממשלה, נכתב כי: "ראינו בתקופת הקורונה כיצד, למרות ההכרזה על תחום הבניה כעל ענף חיוני – מספר העובדים מהרשות הפלסטינית היה מצומצם מאד, יחסית לימים רגילים. במקום כ-65 אלף עובדים מדי יום – הגיעו רק כ-25 אלף. דבר שפגע קשות בתוצר, עיכב פרוייקטים לאומיים ודחה מסירת עשרות אלפי דירות לרוכשים. משמעות הדברים היא שתחום הבניה והתשתיות של מדינת ישראל תלוי, כמעט באופן מוחלט, בעובדים פלסטינים. מדינת ישראל חייבת לחשוש מכך שיו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, יחזיק בשאלטר על ענף הבניה, כך  שבתגובה להכרזה ולמימוש הסיפוח –    הוא יוכל לאסור, באחת, על עובדי בניה פלסטינים להגיע לישראל. משמעות הדבר תהיה  קריסת הענף שתגרור לקריסת המערכת הבנקאית החשופה באשראי בגובה של כטריליון שקל לענף". 

בהתאחדות טוענים כי יש להגדיל מיידית את מספר העובדים הזרים בתחום הבניה בישראל ומוסיפים כי: "כל עובד זר מוסיף 2 מקומות עבודה לעובדים ישראלים כך שהוספת 30,000 עובדים זרים תייצר עוד כ-60,000 מקומות עבודה לישראלים שזו תועלת כלכלית ענקית בפני עצמה". עוד מציעים בהתאחדות להכשיר ישראלים לעבודות בענף הבניה: "השכר המשולם היום לעובדים בבניה הוא מהגבוהים במשק. לצורך כך, על המדינה להעמיד תקציב להכשרה מקצועית ולעידוד הישראלים לעבוד בבניה". 

 

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות