banner
אילוסטרציה // Depositphotos
אילוסטרציה // Depositphotos

רמ"י: דחייה נוספת במועדי התשלום, ייתכנו איחורים במסירת המגרשים

רשות מקרקעי ישראל מודיעה כי היא דוחה זו הפעם השנייה את מועדי התשלום עד ליום ה- 21.5.2020 אולם מבהירה: "יתכן איחור במועד מסירת המגרשים בהתאמה"

אילוסטרציה // Depositphotos

התשלומים הקבועים בשוברי התשלום שחלקם הונפקו כבר לפני מספר חודשים, נדחים עד ל 21.5.2020 ללא תוספת הצמדה וריבית, ומבלי שדחיית התשלום כשלעצמה תחשב איחור ו/או הפרה של תנאי העסקה או תנאי המכרז.

כך מודיעה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), שם מסבירים כי: "ההחלטה על דחיית התשלומים התקבלה על רקע מצב המשק ורצונה של רשות מקרקעי ישראל להיות קשובה לצרכי המשק ולמצוקת היזמים והקבלנים. יודגש כי ההחלטה על דחיית תשלומים לא חלה על תשלום תמלוגים לרמ"י מכל סוג שהוא". 

על פי החלטת רמ"י, לקוח המחזיק בידו שובר לתשלום שהונפק על ידי הרשות ואשר התשלום האחרון הנקוב בו הינו בין התאריכים 25.03.2020 ועד 20.05.20200, יוכל לשלם את הסכום הנקוב בשובר – ללא צורך בקבלת שובר עם תאריך מעודכן – עד ולא יאוחר מיום 21.5.2020 זאת, ללא תוספת הצמדה וריבית, ומבלי שדחיית התשלום כשלעצמה תחשב איחור או הפרה של תנאי העסקה או תנאי המכרז. בנוסף, מבהירה רמ"י כי מקום בו התשלום הינו תנאי לביצוע פעולה או הנפקת הסכם על ידי הרשות, לא יינתן השירות ולא יונפק הסכם עד להשלמת ביצוע התשלום המלא. 

באשר לעסקות להקצאת קרקע במכרז ובפטור ממכרז, תשלומים עבור רכיב הקרקע והוצאות הפיתוח ידחו ליום 21.5.2020 גם מועדי ביצוע ההתחייבויות. דחיית מועדי תשלום הוצאות הפיתוח תחול גם במקרה בו הוצאות הפיתוח לא משולמות לרשות אולם סעיף זה לא יחול על תשלומי אגרות והיטלים על פי דין. יחד עם זאת, רמ"י מבהירה כי יתכן איחור במועד מסירת המגרשים בהתאמה.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות