banner
מארק זאבי // צילום: מיכה בריקמן | Depositphotos
מארק זאבי // צילום: מיכה בריקמן | Depositphotos

"רוכשי הדירות בשלים לרכישת דירה מהנייד"

מארק זאבי, יזם הייטק, מציע לרוכשי הדירות שימוש מהפכני בבינה מלאכותית המספקת להם את כל הכלים לרכישת דירה מרחוק

במבי מערכות מידע 25.04.2024

"לפני מספר שבועות פורסם דו"ח האינטרנט של בזק והוא ביטא במספרים את מה שאנחנו רואים היום בשטח, הזמן הממוצע שאנחנו נמצאים מול המסכים (בגילאי 18+ ) כבר עומד על 12.7 שעות ביום,  58% מהציבור מעדיף לתקשר באמצעות הודעות ופחות לדבר טלפונית, בראייה קדימה 25% מהנוער חושב ששיחות טלפון הן מלחיצות ו- 63% מגילאי 35-55 מבצעים תשלומים באמצעות הנייד. יזם ההיי- טק, מארק זאבי, מייסד ומנכ"ל במבי מערכות תוכנה, מעריך ששיטת הרכישה המסורתית של דירות עומדת להשתנות ולהיות מותאמת לדור החדש של הרוכשים, שהולך והופך ליותר ויותר טכנולוגי ומעדיף לקבל מידע על פרויקטים חדשים מהמסך ולא באמצעות פגישה עם איש מכירות.

מארק זאבי, הוא יזם שנולד להוביל ולחדש, כבנו של טייס מטוסי קרב בחיל האוויר הרוסי, הוא עלה ארצה עם משפחתו בשנות ה- 70 , וצעד בצעדי אביו כאשר התגייס לחיל האוויר הישראלי ושירת כקצין מחשבים שחקר ופיתח את עולם הסימולטורים האוויריים. את הקריירה שלו בתחום הטכנולוגי הוא המשיך כאשר הוביל יחד עם משפחת תל את הקמת אתר יד2 שיצר מהפכה חסרת תקדים בתחום הלוחות המקוונים ומונה למנכ"ל הראשון של האתר. מאוחר יותר הוא הקים את במבי מערכות תוכנה, חברה חדשנית שפיתחה מערכת CRM המלווה כיום מאות יזמים בארץ ובחו"ל בכל הליך השיווק והמכירה של דירות חדשות.

בתקופת הקורונה, בעת שהתגורר בארה"ב עם משפחתו הוא תכנן את המהפכה הטכנולוגית החדשה של עולם הנדל"ן והחליט לחזור לפיתוח סימולציות אולם הפעם קהל היעד שלו לא היה טייסים אלא רוכשי הדירות. וכך נולדה DREAMS מערכת של מציאות רבודה שבאמצעות כלים של בינה מלאכותית מאפשרת לרוכשי הדירות לנווט את דרכם לדירה תוך שהם נעזרים במפת פרויקטים ונכסים הכוללת אמצעי המחשה מתקדמים המתארים להם את הדירה, הפרויקט והסביבה בשילוב עם כל הכלים והמידע הנחוצים להם לקבלת ההחלטה. באמצעות כלים של בינה מלאכותית המערכת לומדת את הצרכים של המשתמש ומתאימה לו את הנכסים המתאימים לו על פי פרמטרים כמו גדול הדירה, מספר חדרים, מחיר ועוד…

אולם המערכת לא מסתפקת רק במתן סימולציה לדירה ולסביבה על מנת לסייע בקבלת ההחלטה ולחסוך את הנסיעה למשרד המכירות, היא גם מאפשרת לרוכש לשריין את הדירה שהוא מעוניין בה באמצעות תשלום דמי רצינות דרך המערכת ובקרוב מאוד היא גם תאפשר לו לבצע את רכישת הדירה עצמה.

זאבי מציין כי במשך שנים ארוכות שיטת המכירה של דירות חדשות כמעט ולא השתנתה, היזם מקים משרד מכירות אליו מוזמנים רוכשים פוטנציאליים, הם מקבלים חוברת מהודרת עם פרטים על הפרויקט, תוכניות דירה והצעת המחיר. בשנים האחרונות רוב הפגישות בוצעו הרבה לפני שהפרויקט נבנה, כך שבפגישה עם איש המכירות הרוכש הפוטנציאלי לא יכול היה להתרשם מהמוצר שהוא קונה בפועל שטח ועל כן במקרים רבים ומשרד המכירות כלל לא היה מוקם באתר הבנייה העתידי.

רבים יגידו שמגפת הקורונה הייתה נקודת המפנה. משרדי המכירות נסגרו והכריחו את היזמים לעשות שימוש באמצעים דיגיטליים, שיחות זום ושיטות שונות להמחשת הפרויקט. אך זאבי מעריך כי גם ללא מגפת הקורונה השוק היה נאלץ לעבור לשיווק באמצעים דיגיטליים מהסיבה הברורה – קהל הרוכשים משתנה. על פי נתוני החברה כיום 56% מרוכשי הדירות הם בני פחות מ – 45 שנים. 28% הם בני פחות מ – 34 , מדובר בקהלים שהרגלי הצריכה שלהם שונים. לכן, חברות בנייה שלא יספקו מספיק מידע שקוף וזמין באמצעים דיגיטליים, ימכרו פחות דירות כי הרוכשים של היום לא יעשו את המאמץ להתקשר או להגיע פיזית למשרד המכירות רק על מנת לקבל מידע. 

למי שחושב שהקהל יירתע מביצוע תשלום ראשוני לשריון הדירה, מארק זאבי חושף את הנתון הבא: כיום 87% אחוז מהישראלים קונים באון ליין. ונתון מעניין נוסף הוא ש- 28% רוכשים מוצרים באמצעות הרשתות החברתיות, כלומר שהדרך לדירה יכולה להתחיל מפוסט בפייסבוק שיוביל את הגולש למערכת, הוא יקבל את כל המידע און ליין על הפרויקט הספציפי ועל פרויקטים סמוכים ויהיו לו כל הכלים לקבלת ההחלטה מבלי לבקר במשרד המכירות.

בחודשים האחרונים המערכת שוב מוכיחה את יעילותה. כחודשיים לאחר פרוץ המלחמה ולצד ההערכות שלאור העלייה החדה בתקריות האנטישמיות בעולם יגדלו הביקושים לרכישת דירות בישראל מצד תושבי חוץ, יזם מארק זאבי את יריד הדירות הווירטואלי לתושבי חוץ ואפשר לעשרות אלפי מתעניינים מחו"ל להיחשף מרחוק לפרויקטים בישראל. בעקבות היריד בוצעו גם עשרות עסקאות, בניהם תושב חוץ אמריקאי שרכש מרחוק 10 דירות בפרויקט בנייה בירושלים. גם היזמים המקומיים ובעיקר אלו הממוקמים בדרום הארץ וצפונה עשו שימוש במערכת לדוגמא לשיווק של פרויקט בשדרות. משרד המכירות סגור, באתר הבנייה הופסקה הבנייה אך החברה היזמית המשיכה לבצע עסקאות כאשר DREAMS מאפשרת לסוכני המכירות להציג את הפרויקט. 

עם הצלחת הפיילוטים הראשונים, חברה במבי השיקה לאחרונה את DREAMS – מפת הנדל"ן של ישראל. מפה המאגדת את הפרויקטים המאפשרים סיור ושיריון של דירה חדשה מרחוק. הגולש המתעניין בדירה חדשה יכול לגלוש למפת הנדל״ן ולפי פרמטרים, כגון מיקום, מחיר, גודל למצוא את הפרויקט המציע לו את הדירה המבוקשת. ניתן לגלוש באופן עצמאי או להזמין נציג מכירות לסיור משותף און ליין.

במקבילBMBY DREAMS   החלה ליזום אירועי מכירות המוניים און-ליין, ממש כמו ירידי מכירות פיזיים שהיו מקובלים בעבר. האירוע הראשון לפרויקט של חברת שובל בעכו, זכה בביקושים חסרי תקדים ולמכירה של למעלה מ-100 יחידות דיור בפרק זמן של ימים ספורים ובעיצומה של המלחמה…

DREAMS מסמנת מהפכה של ממש בענף הנדל"ן. אחרי שנים של קיפאון טכנולוגי, נמצאה הפלטפורמה שתאפשר לצרכנים למצוא בקלות את אשר הם מחפשים, וליזמים להנגיש את הדירות, לחסוך זמן ולפעול ביעילות, כך שכולם יצאו מורווחים.

*המידע מטעם חברת במבי מערכות מידע 

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות