banner
הדמיה: אדר' דגן מושלי
הדמיה: אדר' דגן מושלי

הופקדה תכנית להרחבת הפקולטה לרפואה בצפת

הוועדה המחוזית צפון החליטה לקדם תכנית להרחבת הפקולטה לרפואה בצפת: שטחי הפקולטה יורחבו מ-10 דונם ל-32 דונם, התכנון המוצע כולל הגדלת זכויות הבניה מ-8000 מ"ר לכ-29,500 מ"ר שטח עיקרי

הדמיה: אדר' דגן מושלי

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז צפון החליטה לקדם הפקדת תכנית להרחבת הפקולטה לרפואה בצפת. התכנית, שהוגשה על ידי עיריית צפת ואוניברסיטת בר- אילן, מציעה הרחבת הקמפוס מ-10 דונם בשטח הקיים ל-32 דונם.  התכנון המוצע כולל הגדלת זכויות הבניה מ-8000 מ"ר לכ-29,500 מ"ר שטח עיקרי, בין היתר עבור מבני חינוך, מעבדות, מכונים, מבנים לצרכי הסטודנטים והעובדים ועוד.

הרחבת הקמפוס תתבצע משני צידי רחוב הנרייטה סולד,  כולל חיבור עילי מעל הרחוב. מרבית תוספת השטח הנה במתחם ביה"ח הפסיכיאטרי זיו, המהווה את שולי העיר ההיסטורית של צפת וכולל מבנים לשימור. התכנית נערכה על ידי צוות תכנון בראשות אדר' דגן מושלי.

הדמיה: אדר' דגן מושלי
הדמיה: אדר' דגן מושלי

במינהל התכנון מציינים כי: "הוועדה המחוזית רואה חשיבות רבה בהרחבת הפקולטה לרפואה במתחם שבמרכז העיר מתוך הכרה בתרומה של קמפוס הפקולטה כמרכיב משמעותי בחיזוק מרכז העיר הוותיק של צפת, ויצירת מנוע לצמיחה ולהתחדשות עירונית. כמו כן, הרחבת הקמפוס עתידה להגדיל את היקף הפעילות הצפויה של תעסוקה, מסחר ושירותים, זאת לצד שילוב מגורי סטודנטים בסמוך לקמפוס". 

הדמיה: אדר' דגן מושלי
הדמיה: אדר' דגן מושלי

מתכנן מחוז צפון, אדר' יהונתן כהן-ליטאנט: "מעבר לקידום הרפואה והאקדמיה בגליל, בפנינו הזדמנות נדירה לתרום לחיזוקה של העיר צפת גם באמצעות עיבוי והתחדשות עירונית. מדובר בבשורה אדריכלית באיכות יוצאת דופן – ממש חגיגה עירונית. התכנית מייצרת מפגש של הקמפוס עם המרחב העירוני על ידי שילוב של מרחבים ציבוריים נגישים לתושבי העיר, השזורים במתחם, ומהווים חלק מהרצף האורבני. חיבור המתחם לשכונה שסביבו ייעשה תוך שימור, שחזור וחשיפת הערכים האדריכליים והנופיים של הבניה ההיסטורית והמבטים לנוף". "מבקש גם להודות לצוות התכנון בראשותו של אדר' דגן מושלי, ולצוות לשכת התכנון שעבדו יחד לקידומה של התכנית תוך הקפדה על מצוינות אדריכלית ורגישות למרקם הוותיק, והבאת תכנית מעוררת השראה לשולחנה של הועדה המחוזית".

הדמיה: אדר' דגן מושלי
הדמיה: אדר' דגן מושלי

יו"ר הועדה המחוזית צפון, אורי אילן: "עבורי זו סגירת מעגל של עשור שלם. כמנכ"ל עיריית צפת משנת 2010, הייתי שותף בכיר במרוץ המטורף שהיה לנו, עם כל השותפים שלנו, לפתוח את הלימודים באוקטובר 2011. מאז אני מלווה באופן אישי את התכניות לפיתוחה של הפקולטה. הדיון היום היה התגשמות של חלום. בעיניי, הושגה היום המטרה העיקרית של הפרוייקט הלאומי הזה, והיא לטעת את שורשיו עמוק, נכון וטוב, בתוך טבורה של העיר צפת, לדורות הבאים. לא מחוצה לה, אלא הכי קרוב ללב הפועם של העיר היחידה במינה בעולם הזו – ערש הקבלה, מולדת קבלת השבת והשולחן הערוך ואחת הערים היפות בארץ. לפקולטה לרפואה של בר אילן תפקיד אסטרטגי מרכזי בקפיצת המדרגה של העיר, של הגליל המזרחי ושל המחוז כולו. כל הכבוד למתכננים, למתכנן המחוז ולצוות לשכת התכנון, שהצליחו במשימה הזו מעל ומעבר.  בימים אלה, כשחברינו אנשי הבריאות, הרפואה, המדע והביטחון, עסוקים בהצלת חיינו, המעט שיכולנו לעשות הוא להפקיד תכנית שתשנה את פני מערכת הבריאות בצפון ובמדינה כולה. אנחנו בוועדה המחוזית מלווים גם את הכנתה של תכנית מתאר חדשה לצפת ותכנית מפורטת עדכנית לעיר העתיקה, כדי להבטיח שילוב מלא בין כל הצרכים, המאפיינים והקהילות של העיר לקראת האתגר של התכנית האסטרטגית והכפלת האוכלוסייה בישראל. צפת היא עיר בת 4,000 שנה והיא מתרעננת, מתחדשת ובוודאי שעוד לא אמרה את מילתה האחרונה בהיסטוריה שלנו". 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות