banner

"אם תשב בצד ותגיד אני מחכה, מה שייצא ייצא, אתה בדרך כלל תהיה הצד המקופח"

כך אומר עו"ד צבי שוב, מייסד צבי שוב משרד עורכי דין, כשהוא מתייחס לחשיבות הטיפול המקצועי והמוקדם בכל הקשור לתהליכי איחוד וחלוקה בענף הנדל"ן וההתחדשות העירונית.  צפו בראיון המלא  במסגרת פרויקט 70 המשפיעות והמשפיעים של ישראל בנדל"ן וההתחדשות העירונית 2020

"אנחנו לוקחים קרקעות ומלווים אותן מכל ההיבטים. הדברים התכנוניים והדברים הקנייניים מתערבבים, בעיקר בנושאים של התחדשות עירונית כי אתה מקדם תב"ע ומצד שני אתה צריך להגיע להסדרים עם הדיירים", כך מספר עו"ד צבי שוב, מייסד צבי שוב משרד עורכי דין בראיון לרגל בחירתו לנבחרת 70 המשפיעות והמשפיעים בנדל"ן וההתחדשות העירונית של מגדילים. 

עוד מסביר עו"ד שוב שבעוד טיפול בקרקע ריקה זה עניין אחד, טיפול בקרקע מבונה במסגרת התחדשות עירונית כוללת אתגרים נוספים: "יש אנשים בתוך המקום. יש בעלים, יש דיירים מוגנים, יש שוכרים, יש פולשים, ואת כל הדברים האלו צריך לפתור בהליכים, שלא נדבר על היטלי השבחה, הפקעות, פיצויים, שנכנסים פה והופכים את הדברים לקצת יותר מורכבים".

בכל הנוגע להתייחסות בעלי הדירות או הנכסים לנושא של איחוד וחלוקה ממליץ עו"ד שוב: "לא לחכות. כי בדרך כלל מה שקורה באיחוד וחלוקה זה שיש את העוגה, את מקסימום הזכויות שאפשר לקבל, יש תקן 21 ותקנים אחרים, ומחלקים את העוגה לכל אחד על פי חלקו היחסי, לפי שוויו היחסי, ולפני עקרונות הקבועים בחוק. אם אתה לא לוקח מישהו אחר ייקח. אם תשב בצד ותגיד אני מחכה, מה שייצא ייצא, אתה בדרך כלל תהיה הצד המקופח. אנשים צריכים לדעת לשמור על עצמם".  

צפו בראיון המלא עם עו"ד שוב בו הוא מתייחס בהרחבה גם לסוגייה החשובה של איחוד וחלוקה בעולם הנדל"ן וגם לנושאים נוספים הקשורים לענף הנדל"ן וההתחדשות העירונית. 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות