banner
הרצליה // באדיבות דוברות העירייה
הרצליה // באדיבות דוברות העירייה

‏הרצליה: אושרה תכנית 'קריית שחקים' הכוללת 1,650 יח"ד

התכנית כוללת 1,650 יחידות דיור, מתוכן 330 יחידות דיור יוקצו עבור דירות קטנות. תקן החנייה הפרטית צומצם בטענה כי: "התכנית נשענת על רמת השירות הגבוהה של מערכי התחבורה הציבורית"

תמונה: הרצליה // באדיבות דוברות העירייה

הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל), אישרה היום את תכנית 'קריית שחקים' בהרצליה, אשר קודמה ע"י רשות מקרקעי ישראל. שטח התכנית הינו 204 דונם והיא ממוקמת מצפון למחלף שבעת הכוכבים, בסמיכות לתחנת הרכבת של הרצליה. 

התכנית כוללת 1,650 יחידות דיור שייבנו ב-7 מגדלים בני 22-60 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 330 יחידות דיור יוקצו עבור דירות קטנות, וכן נכללת אפשרות להקמת 500 יחידות דיור מיוחד. בנוסף, כוללת התכנית 200 אלף מ"ר עבור שטחי תעסוקה ומסחר, 12 דונם עבור שטח ציבורי פתוח, 7 דונם עבור הקמת בתי ספר יסודיים לצורכי השכונה, ושטח של 6,600 מ"ר להקמת מעונות יום וגני ילדים וכן 5,000 מ"ר לצרכי ציבור תרבות ופנאי.  

במינהל התכנון מציינים כי התכנית מייעדת עתודה לקו מטרו תת קרקעי או לקו רכבת קלה: "בשל ההישענות על רמת השירות הגבוהה של מערכי התחבורה הציבורית הוטמע בתכנית צמצום של תקן החניה הפרטית זאת במסגרת עידוד הפחתת התלות ברכב הפרטי". 

עוד במתחם ניתן דגש על מרחב ציבורי איכותי אשר בא לידי ביטוי באמצעות הפרדה מוחלטת בין הולכי רגל ורוכבי אופניים במפלס הרחוב, ולבין תנועת רכבים כך שלא תהא תנועת רכבים במפלס הרחוב והיא תעבור במערכת דרכים תת-קרקעית בלבד. מפלס הרחוב כולל מפגש בין שני רחובות מרכזיים, האחד עירוני בעל רצף של פעילויות מסחר ובילוי לאורך כל הרחוב, והשני בעל מאפיין של פארק ובו שבילי אופניים המקשרים לציר ירוק מטרופוליני של פארקים מצפון, ומדרום לשכונה, שבילי הולכי רגל ומוקדי מסחר.

יו"ר הותמ"ל וסגן הממונה על התקציבים, אריאל יוצר: "הועדה אישרה היום תכנית ייחודית בהרצליה, אשר מנצלת את היתרונות הגלומים בסמיכות לתחנת הרכבת העירונית, וכוללת יחידות דיור ומגרשים למסחר ותעסוקה בניצול קרקע בצפיפות מרבית כיאה למדיניות הציפוף במרכז אזור הביקוש, אשר ישרתו באופן מיטבי את דיירי השכונה, העיר וצרכיה. מדובר על צעד משמעותי של פיתוח תא שטח בלב המטרופולין, אשר יכלול מתחם תחבורה ייחודי בארץ לצד מוקדי המגורים והתעסוקה אשר קושר מגוון פתרונות תחבורה יחד עם היכל ספורט עירוני". 

מתכננת מרחב תל אביב ברשות מקרקעי ישראל, גילי טסלר: "תוכניות מועצמות בנייה כגון אלו עונות על הצורך בהתייעלות תכנונית ושימוש בקרקע באופן כללי מחד ובניצול מיטבי והעצמת זכויות בסביבות מתחמי תחבורה עתירי נוסעים ומשתמשים. המאמץ שנעשה במתחם זה המוקף כבישים מעיד על הידוק ההקשרים והשימושים המעורבים. זוהי מדיניות מובהקת במחוז תל אביב וככזו רק תלך ותתעצם".

רפי אלמליח, מנהל אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל, ציין כי "מדובר בתכנית גדולה ואיכותית במרכז הארץ המגדילה את היצע הדיור. התכנית כוללת שכונת מגורים, מבני ציבור, מסחר ותעסוקה ושטחים פתוחים ובכך תספק מענה לצרכי האוכלוסייה שיגורו בה. התכנית קודמה בהתאם לעקרונות פיתוח אורבניים ומושתת על תחבורה ציבורית ועקרונות הקיימות. התכנית הוחלטה לאישור לאחר שורה של תיאומים כדי להיטיב את התכנון ולענות על הצרכים הנדרשים במסגרתו".

התכנית נערכה ע"י חברת 'סיטיטק', ובאמצעות משה צור אדריכלים.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות