banner
ראשת העיר יעלה מקליס // צילום: יח"צ
ראשת העיר יעלה מקליס // צילום: יח"צ

ראש העיר יהוד- מונסון מתמודדת עם חששות התושבים מעירוב שימושים

יעלה מקליס, ראש העיר, לתושבים המודאגים: "עם תכנון של עירוב שימושים לא נצטרך להוציא את האוטו מהבית. גם אם יהוד לא תבנה אפילו יחידת דיור אחת, אנחנו נהיה תקועים בפקקים של אור יהודה וקריית אונו וכל הסביבה"

ראשת העיר יעלה מקליס // צילום: יח"צ

"אחד הנושאים שחוזר ועולה במפגשי תושבים בנושא ההתחדשות העירונית הוא החשש מעירוב שימושים, כלומר בנייני מגורים הכוללים גם שימושים אחרים כגון גן ילדים, בית כנסת או חנות מכולת", כך אומרים בעיריית יהוד מונסון, זאת לאחר שהמינהלת להתחדשות עירונית החלה בסדרת מפגשים 

לשיתוף הציבור בתוכניות העיריה. יעלה מקליס, ראש העיר, פתחה את המפגש הראשון והתייחסה לנושא: "את המרחב הציבורי חייבים לשדרג ואחד הכלים הוא עירוב שימושים – ככה אולי לא נצטרך להוציא את האוטו מהבית כשנלך לקניות או לעבודה אלא נגיע ברגל ובתחבורה ציבורית. הכלי הזה נועד לפתח את הצד הכלכלי ולשמור על איכות החיים של כולנו".

עוד היא אמרה, כי יש צורך בפתרונות תחבורתיים, כחלק מההתחדשות העירונית: "אנחנו שמים דגש בתכנון על תחום התחבורה ובתוך כך, על הליכה ברגל ורכיבה באופניים, אין עיר מתאימה לזה יותר מיהוד. המצב כיום הוא שכל אחד משתמש ברכב שלו להמון דברים: לעבודה ולקניות ולסרט ואת הילד מביאים לכיתה והכל ברכב, ואז יש פקקים, עיכובים, זיהום אוויר וכולנו מחפשים פתרונות. רואים את הבעיה הזאת לא רק ביהוד אלא בכל מדינת ישראל ובמיוחד במרכז. גם אם יהוד לא תבנה אפילו יחידת דיור אחת, אנחנו נהיה תקועים בפקקים של אור יהודה וקריית אונו וכל הסביבה". 

האדריכל גיל שנהב, כנען שנהב אדריכלים, המתמחה בתכנון שכונות בהתחדשות עירונית, אמר במפגש כי: "כל שבוע מיליון אנשים בעולם עוברים לגור בערים. ולמה זה קורה? כי בעיר יש הזדמנויות. כל אחד מחפש דבר אחר – תעסוקה, פרנסה, חינוך, תרבות, רומנטיקה, ספורט. עיר טובה היא עיר שמציעה כמה שיותר הזדמנויות לתושבים שלה. התפקיד שלנו בהתחדשות העירונית ביהוד הוא לפתח ולטפח את יהוד בלי לאבד את היופי והאיכות שיש בעיר. יש כאן איזשהו דבר והיפוכו – מצד אחד אנחנו רוצים שתצמח ותגדל אבל מנגד אנחנו לא רוצים לאבד אותה. המרחב הציבורי הוא זה שיקבע אם הרחוב יהיה מוצלח, בין השאר חנויות קטנות, בית מרקחת, בית קפה וכו', שיאפשרו לתושבים להשאיר את הרכב בבית, זה הרבה יותר חשוב מאשר אם יהיו בבניין 14 קומות או 10 קומות, ולשם אנחנו שואפים".

ענת לרנר וגיל שנהב //  צילום: יח"צ
ענת לרנר וגיל שנהב // צילום: יח"צ

יו"ר המינהלת להתחדשות עירונית ביהוד מונוסון, האדריכלית ענת לרנר, ציינה כי: "עירוב שימושים הוא מהנושאים שחוזרים ועולים בפניות התושבים אלינו. תושבים במרכז העיר שבתיהם עתידים לעבור התחדשות עירונית רוצים לדעת איך הדברים ייראו בפועל ואיך תהיה חווית החיים והמגורים בשכונה לאחר שתיבנה מחדש".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות