banner
השר ישראל כץ // צילום: ארז עוזיר
השר ישראל כץ // צילום: ארז עוזיר

על השולחן: 3 הסכמים לשיתוף פעולה כלכלי עם איחוד האמירויות

שר האוצר, ישראל כ"ץ, צפוי לחתום בשעות הקרובות על 3 הסכמים לשיתוף פעולה כלכלי עם איחוד האמירויות: "בחתימת הסכמים אלו אנו עושים צעד משמעותי נוסף לקידום הכלכלה הישראלית והשלום הכלכלי האזורי"

במסגרת הביקור של משלחת איחוד האמירויות לישראל, יחתמו היום שר האוצר ישראל כ"ץ והשר האמירתי לנושאים פיננסיים במשרד האוצר אובייד חומייד אל-טאייר, על הסכם הגנה על השקעות, הסכם לשיתוף פעולה כלכלי בין משרדי האוצר, ועל הצהרה לשיתוף פעולה בתחום השירותים הפיננסיים. 

ממשרד האוצר נמסר כי: "ההסכמים מהווים תשתית להגברת שיתופי הפעולה הכלכליים, הסרת חסמים, והקניית וודאות למשקיעים. הם צפויים להגביר את המסחר בין ישראל ואיחוד האמירויות, לסייע במיזמים משותפים, לעודד את הצמיחה של שתי הכלכלות ולאפשר שיתופי פעולה ארוכי טווח בין משרדי האוצר והממשלות". 

עוד נמסר, כי: "הסכם ההשקעות יקבע שורה של התחייבויות ממשלתיות לפעילות משקיעים בשתי המדינות, יספק הגנה מפני סיכונים שאינם מסחריים ויקנה וודאות רגולטורית לפעילות הכלכלית בישראל ובאיחוד האמירויות. הסכם שיתוף הפעולה הכלכלי יקים ועדה משותפת וקבוצות עבודה לתחומים שונים בין משרדי האוצר".

בתוך כך, נמסר כי ההסכם יתייחס להורדת חסמי השקעות, עידוד פעילות סחר, נושאי מכס ויסדיר את תחילתו של מו"מ על אמנת מס. סוגייה נוספת  שתיכלל בהסכם היא שיתוף פעולה בפרויקט התשתית "רכבות לשלום אזורי".

שר האוצר, ישראל כ״ץ: "רק שלשום הודענו על הסכם משמעותי מאוד, הסכם עידוד והגנה על ההשקעות, אשר ייחתם ביחד עם עוד שני הסכמים נוספים ביני לבין השר האמירתי. הסכמים אלו בעלי חשיבות אסטרטגית ואזורית, יגבירו את ההשקעות, הסחר ויחזקו את הקשרים הכלכליים בין המדינות. יוזמת 'המסילות לשלום אזורי' אותה אני מקדם, הפכה לחלק רישמי מהסכמי השלום. היום, בחתימת הסכמים אלו אנו עושים צעד משמעותי נוסף לקידום הכלכלה הישראלית והשלום הכלכלי האזורי".

הכלכלנית הראשית, שירה גרינברג: "זהו יום היסטורי בו אנו מניחים תשתית הסכמית לשיתופי פעולה כלכליים של המגזר הפרטי והציבורי עם איחוד האמירויות. ההסכמים בין המדינות הינם בעלי חשיבות עליונה לעשיית העסקים ויקדמו את הפיתוח הכלכלי של המדינות ושל האזור כולו".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות