banner
אילוסטרציה: נמל חיפה // depositphotos
אילוסטרציה: נמל חיפה // depositphotos

אושרה תוכנית מפורטת למתחם אחסנה ולוגיסטיקה לנמלי חיפה

התוכנית הוגשה על ידי חברת נמלי ישראל, מאפשרת בינוי של כ-700,000 מ"ר לטובת הקמת שטחים לטובת אחסנה ולוגיסטיקה, כ-21 אלף מ"ר למרינה לטובת מסחר, פנאי, נופש וספורט ימי

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה, בראשות איתמר בן דוד, החליטה לאשר תוכנית מפורטת להקמת מתחם לוגיסטי במפרץ חיפה, לטובת הפעילות השוטפת של נמלי חיפה. התוכנית הינה על שטח של 1,400 דונם וממוקמת בלב מפרץ חיפה, מדרום לשדה התעופה ובסמוך לשפך נחל הקישון.

התוכנית שקודמה והוגשה ע"י חברת נמלי ישראל, מאפשרת בינוי של כ-700,000 מ"ר לטובת הקמת שטחים לטובת אחסנה ולוגיסטיקה. התוכנית כוללת מספר מתחמי אחסנה, אפשרות להקמת מסוף מטענים עבור הרכבת וכן גישה ישירה למערכת הדרכים הארצית באמצעות דרך חיבורי נמל המפרץ המוקמת בימים אלו. שטחים אלו הוגדרו בתוכנית המתאר הארצית "שימושי נמל עירוניים" (תמ"א 13/ב/1) לטובת אחסנה ולוגיסטיקה כפעילות התומכת בעורף חיפה. 

הדמיה - תוכנית שטחי אחסנה ולוגיסטיקה נמלי ישראל // קרדיט: גורדון אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ
הדמיה – תוכנית שטחי אחסנה ולוגיסטיקה נמלי ישראל // קרדיט: גורדון אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ

התוכנית, המצויה בסמוך לשטחי פארק מורד נחל הקישון ושפך נחל הקישון לים, כוללת תוספת של כ-23 דונם של שטחים פתוחים וכן קובעת הנחיות נופיות וסביבתיות לממשק שבין שטחי האחסנה לשטחי הפארק שיפותחו בעתיד, הקמת שבילי אופניים והסדרת חניות לטובת באי הפארק. התוכנית נערכה ע"י אדר' דורית שפינט מחברת גורדון אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ.

בנוסף, התוכנית מסדירה את השטחים שסביב מעגנת שביט, המרינה הקיימת של העיר חיפה, ומקצה לה שטחים לטובת מסחר, פנאי, נופש וספורט ימי בהיקף של כ-21 אלף מ"ר. התוכנית תאפשר את פיתוחה והתפתחותה של המרינה, שטרם מימשה את הפוטנציאל התיירותי והעירוני הגלום בה. 

ליאת פלד, מתכננת מחוז חיפה במינהל התכנון // יח"צ
ליאת פלד, מתכננת מחוז חיפה במינהל התכנון // יח"צ

ליאת פלד, מתכננת מחוז חיפה במינהל התכנון, ציינה כי: "קידום התוכנית תואם את החלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה בדבר פיתוחם של שטחי עורף נמל לנמלי חיפה. התוכנית המוצעת מהווה את תחילתו של הפיתוח העירוני בעורף נמלי חיפה לשימושי אחסנה, לוגיסטיקה ופעילות תומכת בשרשרת הלוגיסטית ותיתן מענה תכנוני ראשוני לשימושים התומכים בפעילות הנמל בכלל מפרץ חיפה. עוד הוסיפה "התוכנית הינה חלק ממהלך תכנוני המממש את ההסכם שנחתם בין משרד האוצר, חברת נמלי ישראל והעירייה לפיתוח צרכי נמל חיפה יחד עם פיתוח פארק מורד הקישון". 

 

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות