banner
שרת הפנים אילת שקד // ערן דולב
שרת הפנים אילת שקד // ערן דולב

שרת הפנים: אמנה ראש מטה שיעמוד בראש הות"ל והותמ"ל ונחוקק את חוק הותמ"ל

עוד אמרה שרת הפנים, אילת שקד, בכנס התאחדות בוני הארץ, כי: "נכיר באישור תוכנית על ידי ועדה מחוזית ומקומית כאישור בקשה להיתר בנייה ונחסוך את שלב הרישוי". ההתאחדות התריעה: 420 חברות לבנייה ציבורית ותשתיות פשטו רגל אשתקד

מגדילים 20.06.2021

"בשבוע הבא אמנה ראש מטה תכנון. המטה יקבע יעדים לאומיים ויתכלל את הביצוע. המטרה שהליכי התכנון יתקצרו משמעותית. ראש מטה התכנון יעמוד בראש המועצה הארצית לתכנון ובניה, בראש הות״ל והותמ״ל וינהל את ועדות העררים והועדות המחוזיות", כך אמרה שרת הפנים, ח״כ איילת שקד בכנס הבינלאומי לבנייה ותשתיות של התאחדות הקבלנים בוני הארץ. עוד אמרה שקד כי בכוונתה לחוקק בהקדם את חוק הותמ״ל, "זה יהיה החוק הראשון שיעלה לוועדת שרים לחקיקה כשהמטרה להעביר אותו תוך חודשיים. נעשה את זה תוך כדי דיאלוג עם המגזר הכפרי", כך לדבריה. בסוגיית קיצור תהליכי בירוקרטיים, אמרה שקד כי: "נכיר באישור תוכנית על ידי ועדה מחוזית ומקומית כאישור בקשה להיתר בנייה ונחסוך את שלב הרישוי אח"כ (רישוי עצמי). דבר שיחסוך הרבה זמן ובירוקרטיה".

בכנס השתתף גם שי לינדנר, אחד המועמדים לתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אשר התייחס למצב החברות היזמיות, ואמר כי: "מי שלא היה במצוקה תזרימית בה הוא מתקשר לבנק כל שעה לברר אם נכנס הכסף כדי לשלם משכורות לעובדים – לא מבין את הדבר הזה, והמדינה משתמשת בזה כדי ללחוץ על הקבלנים". צביקה דוד, סגן נשיא ויו"ר אגף תשתיות בהתאחדות הקבלנים בוני הארץ, הוסיף כי: "הראייה של המדינה ברמת המאקרו מאפשרת למשברים להתקיים והממשלה כורתת את הענף הזה. 420 חברות שבונות בנייה ציבורית ותשתיות פשטו רגל אשתקד ומאות רבות קרסו לאורך השנים האחרונות בעקבות הסכסוכים הללו שאפשר למנוע. השנה אנו צופים לשנה קשה במיוחד". 

ערן דולב
ערן דולב

כרמית יולס – ראש תחום הנדל"ן, יעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, הגיבה לדברים, ואמרה: "הצלחת המדינה לעמוד ביעדי הבנייה למגורים נעוצה בהצלחה לפתור את החסמים בתחום התשתיות. זו חובת כל צדדים לפתור אותם. אנחנו עובדים כיום על סטנדרטיזציה של המקצוע. נפעל לכך שיהיו סטנדרטים של חוזים ומכרזים ברורים. שם נמצאת הבעיה המרכזית, וסטנדרטיזציה מה שיפתור בעיות רבות. במקרה הזה כמו שאומרים – הצלחת הקבלנים היא הצלחתנו". 

נשיא התאחדות הקבלנים והקרן לעידוד ענף הבנייה אמר, ראול סרוגו, התייחס לחוסר היכולת לפתור סכסוכים במהירות ויעילות לאר הקושי להגיע לסיומם במערכת המשפט העמוסה: "אנו מצפים שהצדדים יכניסו את מנגנון הבוררות  להסכמים מהיום הראשון והוא יהיה מחייב. כלומר, לא נגיע לבתי משפט שבהם הסכסוך מחריף ומתארך ומונע פתרונות שיקדמו את הבנייה". 

הילה תירוש, יועצת משפטית בחברת שיכון ובינוי, ציינה בהקשר זה כי: "היום כל צד כבר מגיע מוכן עם חמ"ל משפטי. מצד שני מזמיני עבודה מרגישים בטוחים יותר להגיע להסדרים כספיים ופשרות עם קבלנים בערכאות משפטיות. כולנו יודעים מה קורה כשהפרויקט מופקע בידי משפטנים. גורמי המקצוע יוצאים החוצה ולא מעורבים כבר ומכאן הדרך קצרה לבתי משפט ותביעות מוגדלות".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות