banner
אברהם רובינשטיין, ראש העיר בני ברק // יח"צ
אברהם רובינשטיין, ראש העיר בני ברק // יח"צ

בני ברק בדרך למהפך: מנהרת התשתיות התת קרקעיות הארוכה בישראל

עיריית בני ברק מבצעת בימים אלו מנהרת תשתיות חדשנית, במסגרת הקמת השכונה החדשה בצפון העיר. היקף ההשקעה בפרויקט נאמד בכ-300 מיליון שקל. ראש העיר: "מצעידים את בני ברק לחזית הקדמה"

מגדילים 20.06.2021

בשורות טובות מבני ברק: העירייה מקימה מנהרת תשתיות תת קרקעיות, שתשמש להעברת קווי החשמל, כבלי תקשורת, סיבים אופטיים ותשתיות נוספות עבור השכונה החדשה הנבנית בצפון העיר בסמוך לפארק הירקון. בעירייה מציינים כי מעל המנהרה יוקם פארק ירוק בלב השכונה הכולל שבילי אופניים. 

המנהרה, שנמצאת בשלבי בניה מתקדמים, משתרעת לאורך כ-2 ק"מ, גובהה קרוב ל-2 מטרים ורוחבה נע בין 2.5 מטר ועד 10 מטר. במסגרת העבודות הונחו קירות הבטון היצוקים ולאורכם יונחו הכבלים על גבי מתלים ייעודיים. מדי כמה מאות מטרים הותקנו פתחי גישה מהירה ואזורי תפעול למנהרה, באופן שלא יפריעו למדרכות או לכבישים מעליהם על מנת לאפשר תיקונים ותחזוקה. 

את הפרויקט יוזמת ומבצעת החברה הכלכלית של העיר בני ברק, בהשקעה של כ-300 מיליון שקלים. "בערים רבות בישראל, התשתיות התת קרקעיות שייכות לחברות שונות שאין כל קשר ביניהן, ולכן בכל פעם חברה אחרת נאלצת לעצור את התנועה ולהגיע לתשתיות המוטמנות ללא גישה מהירה אליהן", מסבירים בעירייה, ומציינים עוד כי: "המנהרה עוברת ממזרח למערב במקביל לנחל הירקון עד מחלף אם המושבות ובעתיד מתוכנן ציר נוסף של המנהרה בין רחוב ז'בוטינסקי, שיתחבר מצפון לדרום המנהרה הקיימת". 

ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין, מסר כי: "העיריה והחברה הכלכלית מצעידות את בני ברק לחזית הקדמה, מעל ומתחת לפני האדמה. נמשיך להצעיד את בני ברק קדימה עם פיתוחים וחידושים כיאה למעמדה כעיר מרכזית בגוש דן".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות