banner
הדמיית הרכבלית // באדיבות דוברות משרד התחבורה
הדמיית הרכבלית // באדיבות דוברות משרד התחבורה

"נתיב אקספרס" ו"בורסה" התורכית יפעילו את הרכבלית בחיפה

החברות זכו במכרז של משרד התחבורה להפעלת הרכבלית, לאחר שבמכרז התמודדו קבוצות נוספות, בהם אגד אחזקות, חברת דן וחברת קווים

תמונה: הדמיית הרכבלית // באדיבות דוברות משרד התחבורה

חברת נתיב אקספרס וחברת בורסה, המפעילה כיום רכבל המחבר בין העיר בורסה בתורכיה לפארק הלאומי בהר אלואג, יפעילו את הרכבלית בחיפה, לאחר שזכו במכרז של משרד התחבורה להפעלת הרכבלית. במכרז התמודדו קבוצות נוספות, בהם אגד אחזקות, חברת דן וחברת קווים.

הרכבלית, המוקמת בימים אלה על ידי משרד התחבורה, באמצעות חברת יפה נוף, תחל לפעול במחצית השניה של השנה הבאה, ותחבר את המרכז התחבורתי הגדול בחיפה, מרכזית המפרץ, עם הטכניון ואוניברסיטת חיפה.

ממשרד התחבורה נמסר כי: "נתיב אקספרס ובורסה שזכו במכרז, ידרשו להכשיר את כח האדם הנדרש לתפעול הרכבל, להתקין מערכות כרטוס חכם ושילוט אלקטרוני, שיאפשרו להפעיל את הרכבל כחלק ממערך התחבורה הציבורית בעיר חיפה. בפרויקט צפויים להיות מועסקים עשרות עובדים באופן ישיר ועקיף".

רכבלית // באדיבות דוברות משרד התחבורה
רכבלית // באדיבות דוברות משרד התחבורה

אורך תוואי הרכבל הוא 4.4 קילומטרים, הוא יכלול שש תחנות, מהן שלוש תחנות נוסעים שישמשו את הציבור, במרכזית המפרץ, בטכניון ובאוניברסיטת חיפה ושלוש תחנות תפעוליות בצומת הצ'ק פוסט, בדרך דורי ובטכניון.

מערכת הרכבל תופעל באמצעות 150 קרוניות שיוכלו להסיע בכל קרונית עד 10 נוסעים. הקרוניות יצאו מהתחנה מידי 15 שניות ויסיעו עד 2,400 נוסעים בשעה, בכל כיוון, בו זמנית.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות