banner
באר שבע // Depositphotos
באר שבע // Depositphotos

באר שבע: אושרה למתן תוקף תוכנית מתאר לעיר בתוספת של כ-34 אלף יח"ד

התוכנית הכוללנית מציעה תוספת כ-4 מיליון מ"ר עבור שטחי תעסוקה, כ-3 מיליון מ"ר עבור שטחי תעשייה וכ-370,000 עבור שטחי תיירות ותיתן  מענה להיקף אוכלוסייה של מעל 400,000 תושבים

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה דרום, בראשות עו"ד עודד פלוס, אישרה למתן תוקף את תוכנית המתאר הכוללנית לעיר באר שבע, אשר תחליף את תוכנית המתאר משנת 1970. התוכנית, אשר קודמה על ידי מטה מינהל התכנון יחד עם עיריית באר שבע ולשכת התכנון המחוזית דרום, מציעה תוספת של מעל 34,000 יחידות דיור שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של מעל 400,000 תושבים. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת תוספת כ-4 מיליון מ"ר עבור שטחי תעסוקה, כ-3 מיליון מ"ר עבור שטחי תעשייה, כ-2.7 מיליון מ"ר עבור מבני ציבור וכ-370,000 עבור שטחי תיירות.  

"במרכז התוכנית, עומד הקמת מרכז רפואי מרכזי חדש בנגב בכניסה המזרחית לעיר, זאת בהתאם להחלטת ממשלה. סביב מוקד המרכז הרפואי התכנית מציעה מתחם תעסוקה רפואית מתקדמת, חיזוק הבסיס הכלכלי והתעסוקתי של העיר ופיתוח תיירות ונופש", כך מציינים במינהל התכנון.

עוד לדברי מינהל התכנון: "אחת ממטרות התוכנית הינה בין השאר, חיזוק ופיתוח הרקמה הבנויה כיום באמצעות מילוי המתחמים הריקים בעיר תוך מתן הנחיות ועקרונות להתחדשות המרקם הוותיק בליבת העיר, הכולל בין היתר את שד' רגר שלאורכו העוגנים ההיסטוריים של העיר- אוניברסיטת בן גוריון והמרכז הרפואי סורוקה. כמו כן, התוכנית קובעת הוראות לפיתוח מרכז העיר והפיכתו למרכז אורבני מטרופוליני משמעותי על ידי עירוב שימושים, שדרוג מרחב ציבורי מוצל ואיכותי בדגש על תחבורה ציבורית. זאת, יחד עם חיזוק שימור המורשת הבנויה ונכסי העיר וחיבורם אל הבינוי הקיים, באמצעות יצירת מערכת רציפה והמשכית של צירים ירוקים". התוכנית נערכה על ידי האדריכלים עמי שנער, מירון כהן, לינור לנקין וצוות יועצים מקצועיים.

מתכנן מחוז דרום במינהל התכנון, תומר גוטהלף: "התכנון העתידי של באר שבע והגידול  הצפוי שלה, נשענים על היותה מוקד ארצי, אשר יקלוט בעתיד הקרוב את כל מוקדי הטכנולוגיה של צה"ל, לצד היותה מוקד אקדמי ומחקרי מוביל".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות