banner
הריסת הבניין במזאה 8 הרצליה של חברת מטרופוליס // יחצ
הריסת הבניין במזאה 8 הרצליה של חברת מטרופוליס // יחצ

יותר מחמישית מהתחלות הבניה היו בפרויקטים להתחדשות עירונית

מתחילת השנה החלו להיבנות בישראל 32,785 דירות חדשות, מתוכן 1849 דירות בפרויקטי תמ"א 38-1 וכמות דומה של 1860 דירות בפרויקטי תמ"א 38-2

תמונה: פרויקט מזאה 8 הרצליה של חברת מטרופוליס // יחצ

יותר מחמישית (20.9%) מהתחלות הבניה בישראל בשלושת הרבעונים הראשונים של 2018 הן של דירות הנבנות בפרויקטי התחדשות עירונית, כך עולה מניתוח נתוני התחלות הבניה שפרסם הלמ"ס ושבוצע על ידי חברת מכלול המספקת אשראי לתחום ההתחדשות העירונית בישראל.

על פי הנתונים, מתחילת השנה החלו להיבנות בישראל 32,785 דירות חדשות, כאשר מתוכן החלו להיבנות 1849 דירות בפרויקטי תמ"א 38- 1 (תוספת דירות לבניין קיים), וכמות דומה של 1860 דירות בפרויקטי תמ"א 38- 2 של הריסה ובניה. כמו כן חל זינוק בכמות התחלות הבניה בפרויקטי פינוי בינוי, כאשר מתחילת השנה החלה בנייתן של 3143 דירות בפרויקטי פינוי בינוי, לעומת 2435 בשנת 2017 כולה.

איילת רוסק, מנכ"לית חברת מכלול, המספקת מימון לפרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית, מציינת כי "העלייה בשיעור התחלות הבניה בהתחדשות עירונית היא מבורכת, ומייצגת בחלקה היתרים שניתנו עוד בשנה שעברה. חלק מהתרומה לגידול בתחום היא גם מהתפתחות שוק האשראי החוץ בנקאי, שמאפשר ליותר פרויקטי התחדשות עירונית לצאת לדרך. אנחנו רואים כוונות טובות של הממשלה ומוסדותיה להמשיך להסיר חסמים בענף, עם הקמת המינהלות והרשות להתחדשות עירונית, ואני צופה שבשנה הקרובה המגמה תמשיך ותתרחב".

איילת רוסק מנכלית מכלול // יחצ
איילת רוסק מנכלית מכלול // יחצ

לדברי אייל צבס, מנכ"ל אזור מרכז בשותפות חב' אשלי, ש.מיכלסון ולי-רן שבנתה את פרויקט פינוי בינוי הראשון בתל אביב: "אני מאמין שהרבה מאוד פרויקטים שקידומם החל לפני 5-7 שנים יבואו לידי מימוש בתקופה הקרובה, כך שבקרוב מאוד נראה הרבה מאוד יחידות דיור חדשות שיוצאות לשוק.  מעבר לכך גם צוותי התכנון שהתחלפו ברשויות המקומיות, ריבוי הליכי שיתוף הציבור וראשי הערים החדשים שרתומים לעשיה, מביאים לכך שהרבה מאוד תכניות עתידות להיות מאושרות בפרק זמן קצר משמעותית. ועדיין, בהשוואה למדינות אחרות, יש לנו עוד לאן לשאוף ויש עוד הרבה מקום לשיפור בזירוז ההליכים התכנוניים".  ביחס לתל אביב צבס מציין כי בשנים האחרונות העיר מתפתחת דרומה ומזרחה וניתן לראות הרבה מאוד התחלות בנייה של התחדשות עירונית כמו גם בשכונות לב העיר והצפון הישן.

מנכ"ל מטרופוליס אודי בלום, המתמחה בייזום וביצוע פרויקטים בהתחדשות עירונית, ציין כי: "הממשלה שמה את יהבה על תכנית מחיר למשתכן, אולם על פי נתוני הלמ"ס דווקא התחלות הבנייה בפרויקטים של התחדשות עירונית הם שהצליחו לשפר במקצת את תמונת המצב. ב-12 החודשים האחרונים חלה עלייה של 9% בהתחלות בנייה של דירות בהתחדשות עירונית, אבל עדיין יש ירידה כללית בהתחלות בנייה. המשמעות לכך היא שעיקר הדירות שנבנות היום, בעיקר באזור המרכז, הן בתכניות תמ"א 38 או פינוי בינוי ועל הממשלה לבחון דרכים לייעל התחלות נוספות של פרויקטים כאלו בכל הארץ".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות