banner
הדמיה הקו הכחול הרכבת הקלה בעמק רפאים // מתוך תוכנית אב לתחבורה
הדמיה הקו הכחול הרכבת הקלה בעמק רפאים // מתוך תוכנית אב לתחבורה

הוכרע: הקו הכחול של הרכבת הקלה יעבור בעמק רפאים

הוועדה המחוזית ירושלים אישרה סופית את התוכנית, לאחר שזו חזרה לדיון בוועדה המקומית. תוואי הרכבת מחבר בין צומת הרחובות עמק רפאים ודרך בית לחם לבין צומת אורנים

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה ירושלים, בראשות עו"ד עמיר שקד, אישרה היום סופית את התוכנית למעבר הקו הכחול של הרכבת קלה ברחוב עמק רפאים, זאת לאחר שקיבלה את המלצת הוועדה המקומית. בהחלטתה קראה הוועדה למגישי התוכנית "לפעול לקידומה ביעילות ובהקדם האפשרי, וזאת נוכח חשיבותה של התוכנית לעיר ולהמשך פיתוחה".

כזכור, באוגוסט 2020 קבע בית המשפט המחוזי ירושלים, כי התוכנית תוחזר לדיון נוסף בוועדה המחוזית. בהמשך לפסק הדין של בית המשפט המחוזי, ביום 16.09.2020, התקיים דיון בוועדה המקומית בעניינה של התוכנית. במינהל התכנון אומרים היום כי: "לאחר בחינת החלופות להתוויית קו הרק"ל, הוועדה המקומית קבעה בהחלטתה כי החלופה שהופקדה בוועדה המחוזית, היינו חלופת רכבת על הקרקע ברחוב עמק רפאים, היא החלופה הנכונה והראויה, והיא ממליצה עליה לוועדה המחוזית".

תוואי הרכבת בעמק רפאים שאורכו כקילומטר, מחבר בין צומת הרחובות עמק רפאים ודרך בית לחם (בצפון) לבין צומת אורנים (בדרום) והוא כולל הקמה של תחנת נוסעים במרכז הרחוב. בנוסף, מציעה התוכנית שינוי בהסדרי התנועה ברחוב. בחלקו הצפוני של הרחוב תפעל הרכבת באמצעות מסילה בודדת. כמו כן, מקטע עמק רפאים משלים את תוואי "הקן הכחול" של הרכבת הקלה המקשר את אזור דרום ירושלים –  ובפרט את שכונת "גוננים" – אל מערכת הסעת ההמונים ברכבת קלה בירושלים.

שירה תלמי בכנס "ישראל מתחדשת" // צילום: דרור סיתהכל
שירה תלמי בכנס "ישראל מתחדשת" // צילום: דרור סיתהכל

מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי-באבאי, מסרה כי: "מדובר בתוכנית המצעידה את העיר קדימה ותתרום לחיזוקה הכלכלי והחברתי של ירושלים. התוכנית מאפשרת לוועדה המחוזית לקדם את פיתוח העיר, תוך השענות על מערכת תחבורה ציבורית יעילה לצד פיתוח מוקדי תעשיה, תעסוקה ומסחר. הקו צפוי לשפר באופן משמעותי את מערך התחבורה הציבורית בעיר ואת הקשר בין חלקיה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות