פנחס פרקש // יחצ | shutterstock
פנחס פרקש // יחצ | shutterstock

מחירי הנדל"ן ברמת גן ממשיכים לפגר

דווקא בשל הפיגור במחירי הנדל"ן ועצירת פרויקטים, רמת גן צפויה להתאושש ונראית מבטיחה מתמיד // דעה

מגדילים 19.09.2021

היתרון העצום של רמת גן, כעיר מובילה בגוש דן, הינו בכך שמיקומה אידיאלי, צמוד לתל אביב ונתיבי איילון מחד גיסא ומאידך גיסא לכל צירי החבורה המובילים לכל רחבי גוש גן ומחוצה לו. יש נהנית ממיתוג גבוה הכולל בתוכו את מתחם בורסת היהלומים, מאזורי העסקים המובילים בארץ אוניברסיטת בר אילן, המרכז הרפואי תל השומר/שיבא, אצטדיון רמת גן, קניון איילון, בית הספר לאומנויות בית צבי, מוזיאון עירוני מוביל, כפר המכביה, הפארק הלאומי, הספארי וכן עשרות קינות קטנות המשובצות בכל רחבי העיר ושהעניקו לה את התואר "עיר הגנים".

למרות כל זאת, ובאופן ביזארי למדי, מחירי הנדל"ן ברמת גן ממשיכים לפגר באופן ניכר ביותר אחרי שכנתה, תל אביב, עדי כדי במחצית בלבד בממוצע. אפילו בשכונות היוקרה של עיר הגנים, דוגמת שכונת החרוזים(שנקר) והראשונים, שתיהן ממש צמודות לתל אביב ונהנות ממיקום נפלא דוגמת החרוזים הצמודים לפארק הירקון והראשונים הנמצאת במרחק יריקה ממרכז תל אביב, פערי המחירים עודם גדולים ביותר, בעיקר בשל "תג המחיר" הגבוה של העיר תל אביב. 

במהלך השנים עברו דומה היה שהפער הולך להצטמצם. רמת גן של העשור הקודם הפכה להיות "בירת התמ"א" הבלתי מעורערת ובכל רחבי העיר צצו כפטריות לאחר הגשם פרויקטים חדשים. במהלך השנתיים וחצי האחרונות, עם בחירת כרמל שאמה הכהן לראשות העיר, נבלמה במקצת המגמה, במיוחד בשל החשש בהמשך בלתי מבוקר של התחדשות עירונית, ובמיוחד תמ"א 38, יביא לכאוס אורבני, יקשה באפן לבתי סביר עכל דיירים קיימים, יצור בעיות בטיחות קשות ולא יעניק תשובה ראויה להתחדשות עירונית דוגמת פינוי בינוי, בו נוצרים תב"ע חדשה ושינו מרקם עירוני מהיסוד. גם המוקש של העדר תשתיות משלימות ומי ממן אותן, האם העלות תוטל על היזמים או שמא על העיריה, עצרה ברמת גן ובכלל לא מעט פרויקטים. 

לא בכדי אנחנו יוצאים כבר היום בשורה של פרויקטים בעיר הגנים ובקרוב מאוד נבשר גם על פרויקטים גדולים נוספים, כולל במתחם הבורסה העובר בעצם ימים אלה מהפיכה דרמטית.

כי דווקא בעת הזאת של רמות מחירים מזנקים והולכים ובד בבד הרצון של זוגות צעירים ומשפרי דיור להמשיך לגור "קרוב לעניינים", הופך את רמת גן לאופציה מעניינית ביותר.  

העובדה שבעוד כשנה וחצי, ב-2023, יפתח  הקו האדום של הרכבת הקלה שיקצר עוד יותר את הממשק בין רמת גן ללב תל אביב בואכה יפו, ישפיע ללא ספק משמעותית על מצמצום הפערים וכן ישדרג את מיתוגה של רמת גן עיר אשית בגוש דן המהווה אלטרנטיבה ראויה גם לעיר העברית הראשונה.

*כותב המאמר פנחס פרקש הוא יו"ר ומבעלי קבוצת פרקש יזמות ונדל"ן

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות