banner
אילוסטרציה // depositphotos
אילוסטרציה // depositphotos

ירוחם: מכרז להקמת שני מתחמי תיירות מדברית ל-48 יחידות אירוח

המתחמים משתרעים על כ-146 דונם, באגן נחל השועלים בדרום בתחום ההרחבה של העיר ירוחם ומיועדים לתיירות וחקלאות תיירותית. ראש העיר: "מציעים ליזמים הזדמנות לחלום ולהגשים תיירות חדשנית, בלב המדבר"

רשות מקרקעי ישראל ומשרד התיירות פרסמו מכרז להקמת שני מתחמים שייעודם מלונאות וחקלאות, שייבנו על פי תכנית לתיירות מדברית בקצה הדרומי של ירוחם, על גבול המדבר, לאורך ערוץ נחל שועלים. גודל המתחמים ביחד הוא כ-146 דונם. 

המתחם הראשון משתרע על שטח של 58 דונם, להקמת בין 11 ל-24 יחידות אירוח (צימרים) ושני מבני מגורים לבעלי המקום ולצוות, בגודל של עד 400 מ"ר. מחיר המינימום הנדרש למתחם עומד על 433,500 ₪. המתחם השני חולש על שטח של כ-87 דונם ועד ל-24 יחידות אירוח והוא מיועד ברובו לחקלאות תיירותית, כגון גפנים, גתות, צמחי מאכל ותבלין, דרכי נוף, שבילי אופניים ושבילים להולכי רגל. מחיר המינימום במתחם השני עומד על 612,000 ₪.

ברמ"י (רשות מקרקעי ישראל) מציינים כי עם הזוכים ייחתם חוזה פיתוח ל-6 שנים, כאשר בעקבותיו ייחתם חוזה חכירה ל-49 שנים עם אופציה להארכה לעוד 49 שנים. עוד מציינים ברמ"י: "כי על פי התכנית, על השטח משני צדי אגן הנחל המיועד לפארק המרכזי, יפותחו שש אונות של מתחמי תיירות קטנים בדפוסי בינוי שונים. הם יכללו מספר סוגים של מוקדים תיירותיים, שטחים לתיירות חקלאית ושטחים לטיפול נופי. כדי לשלב את המתחמים בנוף המדברי, הבינוי והפיתוח המוצעים יהיו בקנה מידה מתאים לסביבה, ייעשה שימוש בחומרים טבעיים ובצמחייה מקומית. כמו כן, דרכי הגישה למתחמים ולתשתיות תהיינה חופפות באופן מרבי לדרכי העפר והשבילים הקיימים בשטח. הדרכים שמחוץ למתחמי התיירות המדברית ישולבו בעתיד במערך השטחים למגורים שיפתחו מדרום לנחל השועלים".

מנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון מסר כי: "רמ"י רואה בקרקע משאב לאומי לפיתוח כלכלי חברתי, לצד היותה תשתית מרכזית למתן מענה לצרכי הדיור של ישראל. רמ"י ומשרד התיירות מקיימות שיתוף פעולה פורה ויעיל במטרה לקדם את התיירות בכלל והתיירות המדברית בפרט. הקמת מתחמי התיירות תתן תנופה לירוחם בפרט ולנגב בכלל."

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, מסר כי: "התיירות המדברית בישראל תפסה תאוצה בשנים האחרונות והביקוש למקומות לינה וחוויות גובר. מתחמי התיירות המדברית בירוחם יספקו מענה לצורך בחוויה מדברית בשילוב של לינה במגוון רמות ואטרקציות נלוות. גם בתקופת משבר הקורונה משרד התיירות ממשיך לקדם פרויקטים עתידיים לטובת האצת תיירות הפנים והתיירות הנכנסת כאשר  תתאפשר". 

ראש מועצת ירוחם, טל אוחנה ציין כי: "החוות המדבריות הן רובד נוסף ואסטרטגי במפת התיירות של ירוחם. לצד שלושה בתי מלון, המקודמים בלב נכסי הטבע שלנו – האגם, מבואות המכתש ובסמוך לנחלים הדרומיים, אנו מציעים כעת ליזמים הזדמנות לחלום ולהגשים תיירות חדשנית, בלב המדבר".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות