banner
הדמיה: מייזליץ כסיף אדריכלים
הדמיה: מייזליץ כסיף אדריכלים

פתח תקוה: התוכנית הגדולה ביותר בעיר לפינוי בינוי משולבת תמ"א 38

התוכנית אושרה להפקדה בוועדה המחוזית וכוללת תוספת של 3,600 יחידות דיור, ב- 16 מתחמי פינוי בינוי, כאשר במרכז השכונה תתבצע תמ"א 38/1, ללא צורך בהכנת תוכנית מפורטת

הדמיה: מייזליץ כסיף אדריכלים

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מרכז שבמינהל התכנון, בראשות יו"ר הוועדה דוד לפלר, אישרה להפקדה תוכנית מתאר כוללת להתחדשות עירונית בשכונת 'רמת ורבר' בפתח תקוה. מדובר בתוכנית להתחדשות עירונית הגדולה ביותר שקודמה עד היום בעיר. 

התוכנית ממוקמת במרכז העיר פתח תקווה, במתחם הרחובות ז'בוטינסקי מצפון, ארלוזורוב מדרום, טרומפלדור ואהרון יחבוב ממזרח וציר קפלן ממערב וסמוכה לאזורי התעשייה קרית אריה ורמת סיב וכן למתחם רפואי רבין (בי"ח בלינסון). שטח התוכנית הינו כ-560 דונם. 

הדמיה: מייזליץ כסיף אדריכלים
הדמיה: מייזליץ כסיף אדריכלים

התוכנית מציעה 16 מתחמים להתחדשות עירונית, הנדרשים בהכנת תכניות מפורטת. במתחמים המוצעים לאורך ציר ז'בוטינסקי התוכנית מציעה שימושים מעורבים למגורים, מסחר ותעסוקה ושטחי ציבור בבינוי של עד 32 קומות. במתחמים לאורך רחוב ארלוזורוב, מציעה התוכנית שימושים מעורבים למגורים ומסחר בבינוי של עד 28 קומות ובמתחמים לאורך יצחק שדה מגורים ומסחר בבינוי עד 31 קומות.  במרכז השכונה, התוכנית מציעה תוספת בניה לצורך חיזוק ועיבוי מבנים קיימים והוראות בניה לפי סעיף 23 לתמ"א 38, מבלי צורך בהכנת תוכנית מפורטת. סך הכול מדובר בתוספת 3,600 יח"ד על הקיימות. 

כמו כן, התוכנית קובעת הוראות לשימור פארק "יד לבנים" שנמצא במרכז השכונה והוגדר בתוכנית המתאר לעיר המקודמת בימים אלה כ"מתחם נופי לשימור". הפארק כולל את גן החי, מוזיאון האדם והסביבה, בית יד לבנים, ארכיון לתולדות פ"ת וקריית המוזאונים המיועדים לשימור.  בנוסף, התוכנית מחזקת את הציר הירוק החוצה את השכונה מדרום לצפון לאורך גן יד לבנים באמצעות תוספת שבילי אופניים, הצללות והרחבת המדרכות. 

הדמיה: מייזליץ כסיף אדריכלים
הדמיה: מייזליץ כסיף אדריכלים

מתכנן מחוז מרכז, גיא קפלן ציין כי: "התוכנית מהווה תשתית תכנונית להתחדשות עירונית בלב העיר פתח תקוה, תוך שיפור איכות חיי התושבים, עידוד העירוניות באמצעות עירוב שימושים ודגש על קישוריות הולך הרגל והשענות על תחבורה ציבורית".

יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, חיים אביטן ציין כי: "אני מברך את העיר פתח תקווה ואת רמי גרינברג העומד בראשה, וכן את מינהלת ההתחדשות העירונית בעיר, על ההישג האדיר שהושג היום. מדובר בתוכנית מתאר שכונתית ראשונה בעיר, אשר מהווה את התשתית להתקדמותן של תכניות רבות נוספות, שאנו עומלים מזה שנים ביחד עם מינהל התכנון והעירייה להוביל. התוכנית לא רק תגדיל את היצע הדירות באופן משמעותי, כי אם תוסיף גם מבני מסחר, תעסוקה וציבור, ואני שמח לראות את יריית הפתיחה לתנופת ההתחדשות העירונית שתתחולל בעיר".

התוכנית הינה ביוזמת הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ובתיאום עם עיריית פתח תקוה ונערכה ע"י מייזליץ כסיף אדריכלים.

 

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות