banner
חתימת הסכם נתע // צילום: דוברות ההסתדרות
חתימת הסכם נתע // צילום: דוברות ההסתדרות

איפה תקבלו תוספת שכר, הגדלת פנסיה ושי לחג?

משתלם לעבוד ברכבת הקלה: עובדי נת"ע חתמו על הסכם קיבוצי וייהנו ממענק חתימה ומענק מצוינות, תוספות שכר אחידות ודיפרנציאליות, הגדלת ההפרשות הפנסיוניות, הגדלת השי לחג והאש"ל, ימי בחירה, תוספת ימי חופשה ועוד שורה של הטבות

תמונה: חתימת הסכם נתע // צילום: דוברות ההסתדרות

חברת חשמל אאוט – נת"ע אין: ההסתדרות, הנהלת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) – הרכבת הקלה במטרופולין תל-אביב וועד העובדים חתמו על הסכם קיבוצי מפליג הטבות, המסדיר את תנאי העסקת כ-130 עובדים בחברה הממשלתית, שאמונה על תכנון ובניית קווי הרכבת הקלה בגוש דן.

בהסתדרות אמרו כי המו"מ לחתימת ההסכם התנהל מאז התאגדו עובדי נת"ע בהסתדרות לפני כארבע שנים, כאשר ההסכם חל על עובדים מכלל הסקטורים השונים בחברה בהם עובדי מנהלה, עורכי דין, מהנדסים, מנהלי פרויקטים ועוד – והוא יחול גם על עובדים שייקלטו בעתיד בנת"ע. תוקף ההסכם הוא עד לסוף שנת 2021, כאשר חלקים ממנו יחולו רטרואקטיבית.

תוספת שכר ומענק דיפרנציאלי
כחלק מההסכם, העובדים המועסקים בנת"ע שנה לפחות יקבלו מענק חתימה דיפרנציאלי עד לסכום של 3,500 שקל. עובדים שהועסקו בחברה בעת מעבר משרדיה מתל-אביב לחולון יקבלו בנוסף מענק בגובה 2,000 שקל.

ההסכם מעניק לעובדים תוספת שכר אחידה בגובה 1% מדי שנה, ועם חתימת ההסכם יקבלו העובדים תוספת שכר בגובה 2%, רטרואקטיבית מינואר 2018. בנוסף, נקבע תקציב קידומים דיפרנציאלי שיחולק לעובדים בהתאם לביצועיהם והערכותיהם. גובה תקציב הקידומים יעמוד מדי שנה על 1% משכר העובדים, ו-2% בשנה הראשונה רטרואקטיבית מיולי 2018. לצד זאת, הצדדים סיכמו על תקציב מענקי מצוינות בגובה 1.2% משכר העובדים מדי שנה ובגובה 2.2% בשנה הראשונה.

עוד בהסכם, משרת הורה לפי הנהוג בשירות המדינה; הגדלת השי לחג ב-800 שקל בשנה; הגדלת האש"ל היומי עד לסכום חודשי של 563 שקל; הגדלת ההפרשות לפנסיה ל-7.5%; תחילת הפרשות לקופת גמל על שעות נוספות בשיעור של 6.5%; שני ימי בחירה והגדלת מכסת ימי החופשה עד למקסימום של 22 יום בשנה כנהוג בשירות המדינה; הגדלת ההחזר על פעילויות ספורט שמבצעים העובדים מ-1,000 ל-1,500 שקל. ההסכם כולל מנגנון משותף לצדדים תוך מעורבותם של ההסתדרות ושל ועד העובדים בכל הנוגע להליכי פיטורים וניוד של עובדים בנת"ע.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר במעמד החתימה על ההסכם: "בלב ההגעה להבנות, ההכרה בהון האנושי של נת"ע וההבנה כי הוא המשאב החשוב ביותר שלה – והוא זה שבאמצעותו יצליח הפרויקט האדיר בהיקפו שיביא לשינוי דרמטי בדרך בה רוב תושבי המדינה יצרכו תחבורה ציבורית".

מנכ"ל נת"ע, יהודה בר-און, ציין: "אני מברך את הנבחרת המצוינת של עובדי נת"ע שעושים לילות כימים בקידום הפרויקט הלאומי להקמת רשת הסעת ההמונים במטרופולין תל אביב".

חברי הוועד של נת"ע מסרו: "אנו מברכים על ההסכמות אליהן הגיעו הצדדים לאחר המו"מ המורכב אותו עברנו יחד. תודה לכל מי שלקח חלק במסע שלנו, תמך וסייע.  אנו בטוחים כי יחד עם ההנהלה נצא לדרך חדשה, בשיתוף פעולה והידברות ממנו ירוויחו כלל הצדדים לרבות תושבי מטרופולין תל-אביב".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות