banner
אילת // depositphotos
אילת // depositphotos

115 דונם יפונו משטחי הנמל הצבאי באילת למגורים, תעסוקה ומלונאות

במסגרת התוכנית יועתקו 155 דונם של שטחי הבסיס הצבאי, לשטח של 47 דונם שממזרח לכביש 90 ויתפנו 83 דונם ממערב לכביש 90 ו-25 דונם משטחי הרציפים הקיימים לאורך הים

הוועדה לשמירה על הסביבה החופית (ולחוף) שבמינהל התכנון, נתנה אור ירוק לפינוי חלק גדול מהנמל הצבאי באילת, זאת בהתאם להחלטת ממשלה לפיתוח העיר אילת. מדובר בפינוי של 115 דונם לטובת מגורים, תעסוקה, מלונאות ומסחר בעיר. 

במסגרת התוכנית יועתקו שטחי הבסיס הצבאי, המשתרע כיום על פני 155 דונם, לשטח של 47 דונם שממזרח לכביש 90. עקב זאת יתפנו 83 דונם ממערב לכביש 90 ו-25 דונם משטחי הרציפים הקיימים לאורך הים, שעד היום היו בתחום הבסיס הצבאי. שטחים אלה נקבעו כשטחים לפיתוח בתוכנית המתאר של אילת ובתוכנית מרכז העיר החדש, אשר עתיד להשתרע ממרכז שדה התעופה ועד הנמל האזרחי.

בעירייה מציינים כי בשטחים שיפונו ממערב לכביש 90, יוקם רובע עירוני חדש שיאפשר מפגש ישיר בין העיר לבין חוף הים. התכנון המוצע של הרובע כולל תמהיל של כ-750 יחידות דיור, 400 חדרי מלון, כ-9,000 מ"ר של שטחי תעסוקה וכ-15,000 מ"ר של שטחי מסחר. בתחום הרציפים המתפנים, תוקם חזית ים עירונית על שטח של 25 דונם שתשלב שטחים פתוחים לציבור, חדרי מלון, מסחר, שימושי פנאי ותרבות. התכנון בוצע על ידי משרד מייזליץ-כסיף-רויטמן אדריכלים.

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי: "מדובר בהחלטה דרמטית שתאפשר את המשך פיתוח העיר אילת בכלל ורצועת החוף בפרט. אנו שמחים שכל הגורמים רואים ביחד איתנו את חופי אילת כמשאב לאומי ואת החשיבות בפינוי קטעי חוף ושטחים נוספים לטובת פיתוח אורבני וציבורי של מרחב החוף להנאת הציבור הרחב".  

מהנדס עיריית אילת, אסף אריכא, מוסיף כי: "הרציפים הצבאיים המתפנים מתוכננים להפוך לנקודת ציון עירונית ומשמעותית חדשה באילת בה העיר מתחברת אל הים. כל זאת כחלק מתפיסת תכנון הרואה בפינוי התשתית הנמלית הצבאית, שחסמה שנים רבות את רצועת החוף, הזדמנות ליצירת מרחב אורבני חדש חי ותוסס המאפשר לציבור פעילות מגוונת ועשירה על קו המים".

מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר, מסרה כי: "מינהל התכנון מוביל מהלך להעצמה של העיר אילת – השער הדרומי של מדינת ישראל, ומקדם מדיניות תכנון בראייה כוללת לחופי אילת. פינוי הבסיס הצבאי הוא חלק מראייה זו. פינוי הבסיס הצבאי בצדו האחד של כביש 90 יאפשר הקמת מתחם עירוני תיירותי מעורב שימושים היורד לכיוון הים, וכן גישה ציבורית לרציף המתפנה". 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות