banner
רחמים מלול // אלירן אביטל
רחמים מלול // אלירן אביטל

רחמים מלול, ראש עיריית רחובות: "בקרוב יהיה מחסור בדירות בעיר"

"המדיניות שלנו היא להגדיל את הזכויות לקבלנים ולהגדיל את הצפיפות. אם לא נצופף היום אז המחירים יעלו", אמר מלול באירוע ארגון הקבלנים. נשיא התאחדות בוני הארץ: "רחובות היא עיר מחוז שצריכה להכפיל את עצמה, יש לאפשר בנייה של מגדלים בני 30- 40 קומות בעיר"

תמונה: רחמים מלול // צילום אלירן אביטל

"יש תוכניות בנייה גדולות בעיר רחובות, תוכנית פינוי בינוי בקרית משה והתוכנית במזרח העיר המקודמת בותמ"ל, בטווח הרחוק מדובר על תוספת של עשרות אלפי דירות, אולם בטווח הקצר אין הצע, פה ושם מגרש קטן", כך אמר השבוע רחמים מלול, ראש עיריית רחובות באירוע לרגל השנה החדשה שערך ארגון הקבלנים ברחובות. 

מלול הוסיף כי: "בזמן שאין מספיק היצע, הביקושים לדירות גדלים, כל דירה נחטפת והמחירים עולים. לכן, המדיניות שלנו היא כן להגדיל את הזכויות לקבלנים ולהגדיל את הצפיפות. אם לא נצופף היום אז המחירים יעלו.

"כחלון ניסה לטפל בעליית המחירים והוא הוריד את מחירי הקרקעות של המדינה, אבל מחירי הקרקעות הפרטיות לא ירדו, להפך, קרקעות שנמכרו ב- 400 אלף שקל לפני שנתיים ( קרקע לדירה) נמכרות היום בכ- 850 אלף שקל ולכן, דירות 4 חדרים נמכרות בכ- 2 מיליון שקל וזה לא בגלל שהקבלנים מרוויחים יותר. שימו לב שבמצעי הבחירות אף אחד כבר לא הבטיח שיוריד את המחירים".

ראול סרוגו , נשיא התאחדות בוני הארץ ציין באירוע כי: "תוך 30 שנה אוכלוסיית ישראל תכפיל את עצמה ולכן יש חשיבות לתכנן היום לעוד 30 שנה. רחובות היא עיר מחוז שצריכה להכפיל את עצמה ועל מנת לנצל נכון את השטחים הפנויים יש לאפשר כבר היום בנייה של מגדלים בני 30- 40 קומות בעיר". סרוגו ציין עוד כי הממשלה הבאה חייבת להמשיך את פעילות הותמ"ל "המאפשר אישור מהיר של תוכניות גדולות. אני ממליץ לראש הממשלה הבאה לקחת על עצמו את מטה הדיור ולטפל בסוגיית הדיור בישראל כי על מנת להדביק את הפערים יש לבנות היום כ- 100,000 דירות בשנה פי שתיים מהקצב הנוכחי".

ראול סרוגו // צילום: כפיר סיון
ראול סרוגו // צילום: כפיר סיון

דוד סרוגו , יו"ר ארגון קבלני רחובות העלה את סוגיית הבניה הלא חוקית של צמודי קרקע וציין כי: "במועצות ובמושבים באזור רחובות נבנים צמודי קרקע על ידי קבלנים לא רשומים שאינם רשאים לבנות וללא הידע הנדרש זו תופעה מסוכנת והארגון יחד עם התאחדות בוני הארץ מטפלים בסוגייה אל מול רשם הקבלנים".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות