banner
השר גלנט // צילום: ששון תירם
השר גלנט // צילום: ששון תירם

כפר קאסם יורחב על אדמות מדינה: כ-1,600 יחידות דיור פורסמו להפקדה

משרד הבינוי והשיכון מקדם בניית כ- 1,600 יחידות דיור בשטח של 350 דונם בכפר קאסם, מחציתן על קרקע של המדינה, במסגרת תוכנית "מחיר למשתכן"

תמונה: השר גלנט // צילום: ששון תירם

"במסגרת הסכם פיתוח כוללני שנחתם בין משרד הבינוי והשיכון לעיריית כפר קאסם, ובהמשך להחלטת ממשלה 922  ״עידוד בניה רוויה במגזר ערבי״, יזם משרד הבינוי והשיכון תכנון שכונת מגורים באזור הצפוני של העיר, תכנית מתחמים 6-7 המתבססת על תכנית המתאר של העיר", כך נמסר מהמשרד, אשר מקדם תכנית בנייה באזור הצפון מערבי של כפר קאסם הכוללת  1,626 יחידות דיור, אשר מחציתן על קרקע של המדינה.

עוד נמסר מהמשרד כי: "השכונה החדשה תיבנה בתמהיל רחב של מגורים אשר יאפשר פיתוח משמעותי לאזור, בדגש לבניה רוויה, שתהווה כמחצית מיחידות הדיור המתוכננות בשכונה (כ-800 יחידות דיור סה"כ)". יחידות הדיור שייבנו על קרקע של המדינה, כאמור מחצית מהתכנית כולה, ישווקו במסגרת תכנית 'מחיר למשתכן', זאת על פי סיכום בין משרד הבינוי והשיכון לעיריית כפר קאסם.

עוד אומרים במשרד הבינוי והשיכון כי במסגרת התכנית, תוכננו שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של 60,000 מ"ר, בהם ייבנו, בין היתר, מגוון מוסדות ציבור, פארק עירוני ותשתיות תחבורתיות: "לפי תכנית זאת, אזורי המסחר ישולבו עם  מגורים, על מנת להגביר את תחושת העירוניות במקום, כך שהשכונה תתפקד גם כחוליה מחברת לאזור התעשייה המתפתח ממערב בשימושים מסחריים. בנוסף, וכחלק ממכלול התכנון, הוכן במשרד הבינוי והשיכון נספח סביבתי מורחב לטיפול בנחל, פינוי אתר פסולת ושיקום הוואדי לרבות מיזעור השפעות אזור התעשייה באזור המערבי. הנספח מציע רחוב בו חזית מסחרית שייצר דופן חדשה מערבית ליישוב".

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט: "אנו פועלים יחד עם ההנהגה ביישובי המגזר הערבי בשיתוף פעולה הדוק. שגשוג המגזר הערבי הוא אינטרס של החברה הישראלית כולה. הקמת שכונה חדשה בכפר קאסם הוא המשך להסכם הפיתוח שחתמנו עם העירייה לפני כשנתיים והוא מצטרף לשורה של פתרונות דיור שמגבש משרד הבינוי והשיכון עבור כלל האוכלוסיות והמגזרים בישראל. התהליך יקל על מצוקת הדיור של המגזר ביישוביו. בעשרים השנים הקרובות מדינת ישראל תידרש למיליון דירות, 200 אלף מתוכן עבור המגזר הערבי, ועל כן אנחנו מגבשים פתרונות ארוכי טווח, שיאפשרו שיפור תנאי דיור משמעותי, על ידי הגדלת מספר יחידות הדיור, תכנון בנייה רוויה ופיתוח מוסדות ציבור חדשים, בהתאם לצורכי היישוב".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות