banner
טלי חדד - סמנכל חסין אש // יחצ
טלי חדד - סמנכל חסין אש // יחצ

טלי חדד, סמנכ"ל חברת חסין אש, מדווחת משטח נפילת הטיל

חדד, המתגוררת בשכונה שבה נחת טיל ישירות על הבית בבאר שבע, מדווחת מהשטח, ואומרת: "מדינת ישראל מפגרת בעשרות שנים בטכנולוגיות הבנייה, אפשר וצריך להתכונן הרבה יותר למצבי חירום"

הבוקר, בארבע לפנות בוקר, התעוררו טלי חדד ובני משפחתה לקול אזעקת "צבע אדום" , שניות ספורות לאחר מכן האדמה רעשה מ"בום" חזק מאוד. טלי חדד, סמנכ"ל חברת חסין אש תעשיות מבאר שבע, העוסקת בתעשיות הבנייה, בדקה קודם כל שילדיה ובני משפחתה בריאים ושלמים ומיד ביררה ושמעה אודות הנזק הרב שנגרם לשכניה שברחוב ממול. רק בנס, כידוע, לא נגרמו פגיעות בנפש מהטיל שנורה מעזה היישר לעבר שכונת מגורים שלווה בבאר שבע.

טלי חדד, איך הרגשת בעקבות האירוע החמור ?
"ראשית, הזדעזעתי ממה שעלול היה לקרות לבני משפחת שכניי ושמחתי מאוד לשמוע שהאימא דאגה לקחת את ילדיה לממ"ד, מייד עם הישמע האזעקה ובכך הצילה את חייהם של כל בני הבית. שנית וזה לא פחות חשוב, הנזק הרב הינו עדות חיה למה שהנהלת חסין אש מתריעים ממנו זה שנים רבות.
רצוי ואפשר להתכונן הרבה יותר טוב למצבים של, חלילה, טילים ורעידות אדמה".

הבית בבאר שבע // צילום: טלי חדד
הבית בבאר שבע // צילום: טלי חדד

כיצד מתכוננים?
"מדינת ישראל, לצערי, מפגרת בעשרות שנים רבות בטכנולוגיות הבנייה ובראש ובראשונה בשימוש בלבנים מיושנות ולא רלוונטיות. לו המשק הישראלי, היה עובר לשימוש בבלוק קרמי, כפי שמקובל באירופה זה מאות שנים, הנזקים היו קטנים בהרבה ולמשק הישראלי היו נחסכים לטווח הארוך סכומי עתק".

למה דווקא בלוק קרמי?
"ראשית, הוא חזק פי 4 מכל בלוק אחר, שווה ערך לאפוד מגן קרמי בו משתמשים בצבא, מה שללא ספק יגרום לו להיות עמיד בהרבה הן כנגד טילים והן מול רעידות אדמה. הבלוק ,הוא עשוי מחומרים טבעיים, ירוק, בריא לאין שיעור לכל בני המשפחה, כולל מניעת רטיבות ומחלות.  הוא מיוצר בטמפרטורה של 1000 מעלות ועל כן עמיד לסכנת התלקחות אש, שהינה כמובן פועל יוצא של טילים, רעידות אדמה וקצרים חשמליים".

פגיעת טיל בבית בבאר שבע // צילום: טלי חדד
פגיעת טיל בבית בבאר שבע // צילום: טלי חדד

מדוע מקבלי ההחלטות במשק, עדיין לא הכריזו למעבר לבלוק קרמי?
"זה הזמן לעבור לבלוק קרמי. מדינת ישראל בונה כיום מסות אדירות של דירות במסגרת התחדשות עירונית, מחיר למשתכן ופרויקטים רגילים ומה שיקרה אם לא יעברו לשימוש בבלוק הקרמי, זה שבעוד 20-30 שנה יהיה צורך בהתחדשות עירונית נוספת !! והראייה : אפשר לטייל בערי אירופה ולחזות בבניינים בני 100, 200 שנה ויותר שנראים הרבה יותר טוב מבניין ישראלי שנבנה רק לפני שנים ספורות….".

המהנדס שאול שמיל, בעלי חברת שמיל מהנדסים, מי שבין היתר תכנן קונסטרוקציות בבנק ישראל ובכנסת, מאשר כי אכן טכנולוגיות הבנייה במדינת ישראל אינן ערוכות כלל ועיקר להתקפות טילים ובמיוחד כנגד רעידת אדמה שנזקיה עלולים להיות גדולים בעשרות מונים. שמיל מדגיש, כי אומנם הממ"דים הצילו את בני המשפחה בבאר שבע ובמקרים נוספים אחרים, אך ממש לא די בכך.

שאול שמיל // יחצ
שאול שמיל // יחצ

"חשוב", מדגיש שמיל, "לשדרג משמעותית את אופי הבנייה, הטכנולוגיה שלה וכן השימוש בחומרים. מבחינה זו, אני בהחלט מסכים עם הקביעה, שיש לשקול מעבר לשימוש בבלוקים מתקדמים הרבה יותר, דוגמת הבלוק הקרמי ובהמשך גם לשדרג את יתר חומרי הבנייה. אם, חלילה, לא יבצעו זאת , הנזקים ידברו בעד עצמם ויופיעו לדאבון הלב, ב'עיתון של מחר'".

הבית הפגוע בבאר שבע // צילום טלי חדד
הבית הפגוע בבאר שבע // צילום טלי חדד
פגיעת טיל בבית בבאר שבע // צילום: טלי חדד
פגיעת טיל בבית בבאר שבע // צילום: טלי חדד

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות