banner
תמ"א 38 2 | תמ"א 38 2 | חיים מאירוביץ // אלון קירה
חיים מאירוביץ // אלון קירה

"נתוני הלמ"ס המראים מגמת ירידה במחירי הדיור הם תעתוע"

כך אומר היזם חיים מאירוביץ' בעלים ומנכ"ל קבוצת מאירוביץ' גלנור: "חשוב להבין שהירידה במחירי הדירות הינה ירידה רגעית ולא אמתית"

תמונה:  חיים מאירוביץ // אלון קירה

בעקבות פרסום מדד מחירי הדירות של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, המסכם את ממוצע העסקאות לחודשים יולי-אוגוסט עם ירידה של 0.3% במחירי הדירות לעומת חודשים יוני-יולי, אומר חיים מאירוביץ' בעלים ומנכ"ל קבוצת מאירוביץ' גלנור: "הנתונים שפרסמה השבוע הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בנוגע להתחלות הבנייה גרמו לאופטימיות והתלהבות כאילו הנה הנה יורדים מחירי הדירות אולם מדובר בתעתוע".

מפילוח הנתונים של הלשכה על פי המחוזות השונים, עולה כי הירידה המשמעותית ביותר במחירי הדירות בחודשים יולי-אוגוסט נרשמה במחוז צפון ועמדה על 1.4% בהשוואה לחודשים הקודמים. ירידה במחירים נרשמה גם במחוז תל אביב בשיעור של 0.6% ובמחוז המרכז בשיעור של 0.1%. במחוז דרום ומחוז חיפה לא נרשם שינוי כלל ומחוז ירושלים הוא היחיד בו נרשמה עליה במחירי הדירות על פי הלמ"ס בשיעור של 0.2%.

מאירוביץ': "חשוב להבין שהירידה במחירי הדירות הינה ירידה רגעית ולא אמתית. בכדי לקבוע מגמה מסוימת יש לבחון את הנושא תקופה ארוכה, והעובדה בנוגע למחירי הדיור היא שבעשור האחרון , מחירי הדיור עלו בהתמדה- לתקופות מתונה יותר ולתקופות פחות. בכדי שמחירי הדירות ירדו באמת, המדינה צריכה לפעול למען קיצור תהליכים לשם קידום התחדשות עירונית ולפשט את התהליכים הסבוכים המאפיינים את התחום. בכך, לסייע בתוספת יחידות דיור רבות שיתרמו לאיזון המחירים בשוק הנדל"ן. שר האוצר הבטיח וצפה את הירידה במחירי שוק הנדל"ן והאמין שתכניותיו של השר גלנט הן אלו שיובילו לירידה. גם המיעוט בקרקעות כיום, גורם לכך שלא תחול באמת ירידה במחירים בעתיד הקרוב. יש לציין כי העובדה שהלמ"ס הכניס לחישוב הדו-חודשי שלו את נתוני מחירי הדירות ממכרזי מחיר למשתכן גם היא מורידה את רמת המחירים".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

הגיע זמן השלטון המקומי

הגיע הזמן שהרשויות המקומיות במדינת ישראל ייהנו סוף סוף, הן ברמה התקציבית והן ברמת החקיקה, מעצמאות מוחלטת //...
עו"ד שיר טורם הספרי 25.04.2024
נשמח לדבר אתך
נגישות