banner
מצפה רמון // Depositphotos
מצפה רמון // Depositphotos

לא בונים במדבר: תוכנית המתאר למצפה רמון מציעה כ-3,000 יח"ד בתוך היישוב

התוכנית כוללת תוספת של כ-3,000 יחידות דיור. הבינוי מוצע בעיקרו באזור הוותיק של היישוב וכן, יותר בינוי נקודתי לפרויקטים מיוחדים, בבנייה צמודת קרקע ברצועה המדברית היישובית. לא תתאפשר בנייה במדבר

מצפה רמון // Depositphotos

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום שבמינהל התכנון, החליטה לאשר למתן תוקף את תוכנית המתאר ליישוב מצפה רמון. התוכנית כוללת תוספת של כ-3,000 יחידות דיור שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של כ-17,000 תושבים עד שנת 2030. ביישוב קיימות כיום כ-2,100 יחידות דיור בתוכניות מאושרות ומתגוררים בו כ-5,200 תושבים. 

במינהל התכנון מציינים כי: "מטרת התוכנית, יוזמת רשות מקרקעי ישראל, משרד הבינוי והשיכון והמועצה המקומית מצפה רמון, הינה יצירת התשתית התכנונית להתפתחות מצפה רמון כישוב בר קיימא, ייחודי, איכותי ואטרקטיבי בנגב, תוך מיצובו כמוקד תיירות המדבר. התוכנית עוסקת בהיבטים המרכזיים להתפתחות היישוב, תפקודו העתידי וחזותו הבנויה והפתוחה. כמו כן, התוכנית מהווה את הבסיס הסטטוטורי המסדיר את התפתחות היישוב, להתפתחות היישוב בעשרים השנים הקרובות ומעבר לכך".

התוכנית מבססת את אזור המרקם הוותיק כאזור לבניה לגובה, עד 5 קומות ובניה צמודת קרקע ממוקמת באזורים שמסביב למרכז, תוך עיבוי וציפוף המגורים במרקם הוותיק. כמו כן, התוכנית מייצרת מגוון אפשרויות לינה לקהלים שונים ברמת המלונאות ובפיתוח פרויקטים תיירותיים מיוחדים וכן, לשלב את התעסוקה בצפון הישוב במרקם של מגורים, על מנת ליצור שכונת מגורים ותעסוקה. 

בנוסף, התוכנית מייעדת שטחים במרקם הוותיק למוקד אקדמי, שמיועד לשלוחה אוניברסיטאית או מכללה המתמחות בתחומי גאולוגיה, אסטרונומיה, תיירות ועוד. "המיקום במרכז היישוב נועד לאפשר התערות של האוכלוסייה האקדמית (סטודנטים וסגל הוראה) בחיי היומיום של היישוב, וניצול שטחים פתוחים, בנויים ואזורי מגורים , לצרכיו, בשיתוף עם הקהילה", מסבירים במינהל התכנון, שם מוסיפים כי: "התוכנית מבקשת לחזק את מצפה רמון כנווה מדבר ויצירת מדרג בפיתוח הנופי בין העיר לסביבתה המדברית". 

התוכנית מגדירה רמות שונות של פיתוח ושימור, ביניהן פיתוח עירוני- שם תתבצע עיקר הבנייה. לאחריה מדובר על רצועת היקף היישוב ולאחר מכן על חגורה מדברית יישובית- שם יותר בינוי נקודתי לפרויקטים מיוחדים, בבנייה צמודת קרקע. לבסוף מוגדרת רצועת המדבר, שייוותר על כנו כאזור ללא פיתוח וללא בנייה. התוכנית נערכה על ידי משרד מנעד, תכנון נוף אדריכלי נוף, יאיר אבגדור אדריכלות ועיצוב עירוני.

מתכנן מחוז דרום במינהל התכנון, תומר גוטהלף, מסר כי: "הוועדה המחוזית רואה במצפה רמון ישוב יוצא דופן בנוף בישראל. מצפה רמון היא בעלת ערכים ייחודיים של השתלבות בסביבה המדברית ובעלת פוטנציאל ראשון במעלה לפיתוח תיירות מדברית, המעניקה חוויה ייחודית ברמה עולמית. התוכנית מתווה עבור מצפה רמון את שלבי הפיתוח באופן מדורג תוך שמירה על עקרונות של פיתוח בר קיימא ושמירת ערכיו הייחודיים".

 

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות