נחתם הסכם להעברת 63 דונמים מלב השרון לנתניה – ונסללה הדרך למתחם הבננה
השטח יאפשר את מימוש תכנית "אזור נופש הבננה", שאושרה למתן תוקף ומציעה 3,500 יח"ד במזרח נתניה
השטח יאפשר את מימוש תכנית "אזור נופש הבננה", שאושרה למתן תוקף ומציעה 3,500 יח"ד במזרח נתניה
עיריית נתניה והמועצה האזורית לב השרון חתמו בשבוע שעבר על הסכם להעברת שטח של כ-63 דונמים לשטחה של נתניה. ההסכם לשינוי הגבולות בין שתי הרשויות, שעליו חתמו מרים פיירברג, ראשת העיר נתניה ואליהו אטון, ראש מועצת לב השרון, נועד לאפשר את מימוש תכנית מתחם הבננה , המציעה 3,500 יח"ד.
תכנית "אזור נופש הבננה", שאושרה למתן תוקף בסוף שנת 2022 היא תכנית מפורטת להקמת שכונת מגורים חדשה הכוללת כ-3,100 יח"ד בבניה רוויה ומבנים רבי קומות, ובנוסף כ-400 יחידות דיור מיוחד, על שטח חקלאי, שהועבר לשטחה של נתניה מלב השרון לפני כעשר שנים. מימוש התכנית הותנה בסלילת כביש עוקף במזרח התכנית (כביש 561), על קרקע השייכת למושב נורדיה השייך ללב השרון. כדי לאפשר את ביצוע הכביש, היה צורך בתיקון גבולות נוסף בין שתי הרשויות, ובראשית השנה מינה משרד הפנים ועדה לשינוי גבולות כדי להמליץ על העברת רצועה של 63 דונמים לנתניה, שעליה ייסלל הכביש.
בעיריית נתניה ציינו כי: "הבקשה מתייחסת להרחבה מינורית של תחום השיפוט של נתניה לכיוון מזרח ע"פ תכנית הבננה, באופן שמלוא זכות הדרך של הכביש העוקף יהיה בתחום נתניה וזאת כדי לאפשר מימוש התכנית". משרד התחבורה ורמ"י הביעו תמיכה בבקשה, וזאת כדי לייעל את פיתוחו ותחזוקתו של הכביש.
הוועדה ערכה דיון בבקשה, בעקבותיו הגיעו פיירברג ואטון להסכם לתיקון גבולות בין שתי הרשויות. בהסכם נכתב כי עלויות הקמת הכביש ותחזוקתו יחולו על עיריית נתניה בלבד. אחד האתגרים בסלילת הכביש הוא ההפרעה למושב נורדיה, שצפוי להתרחב לכיוון שטח מתחם הבננה. בהסכם נקבע כי לאחר שהכביש יוקם, וככל שהמושב נורדיה יתרחב מערבה לכיוון מתחם הבננה, ייבחנו ההשלכות האקוסטיות על ההרחבה, ובמקרה שבו יהיה צורך בהקמת קיר אקוסטי, עיריית נתניה ומועצת לב השרון יפעלו יחד בנושא.
בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל
קורס מבוא להתחדשות עירונית – לפרטים ליחצו כאן
לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן