banner
מתחם ביג רמת השרון // הדמיה: יסקי מור סיוון אדריכלים
מתחם ביג רמת השרון // הדמיה: יסקי מור סיוון אדריכלים

שטחי הבינוי במתחם ביג גלילות יוכפלו – אושרו 2 מגדלים בני 50 קומות

הוועדה המחוזית דחתה התנגדויות של נתיבי ישראל ונתיבי איילון, ואישרה את התכנית: "מדובר בסנונית ראשונה בהעצמת המתחם כולו"

זיו גולדפישר 18.02.2024

התכנית להעצמת זכויות הבנייה במתחם ביג גלילות יוצאת לדרך: הוועדה המחוזית תל אביב אישרה את תכנית "מתחם ביג גלילות – רמת השרון", המכפילה את היקפי הבינוי במתחם, ומאפשרת בניית 2 מגדלים בני 50 קומות. הגשת התכנית ואישורה התאפשרו, בין השאר, בזכות סגירתו של שדה התעופה שדה דב בתל אביב, שהטיל מגבלות בנייה על המתחם. הוועדה קבעה בהחלטתה כי: "מדובר בתכנית חשובה המהווה סנונית ראשונה בהעצמת המתחם כולו".

התכנית, בשטח של 44 דונם, ממוקמת בצפון גלילות בצמידות לכביש 2 (כביש החוף). התכנית המקורית שאושרה על השטח, "מתחם חוף התכלת – גלילות צפון", ואשר קיבלה תוקף בשנת 2018, כללה זכויות בנייה בהיקף של כ-25 אלף מ"ר מסחר ו-58 אלף מ"ר תעסוקה. בשטח התכנית חלו מגבלות גובה הן בשל נתיבי טיסה כתוצאה משדה התעופה דב הוז, והן ממתקנים ביטחוניים בסביבה. בשנת 2019 נסגר ופונה שדה דב ומגבלות התעופה אשר נבעו ממנו הוסרו. גם מגבלות ביטחוניות השתנו לאורך התקופה.

התכנית כללה שתי חלופות בינוי: האחת, הכוללת מימוש זכויות בבינוי של עד 5 קומות. חלופה שנייה כללה בינוי של 2 מגדלים בני 50 קומות. עם זאת, מימוש התכנית היה מותנה בהסרת המגבלות של משרד הביטחון, ולכן לא כללה זכויות תואמות לבינוי. הסרת המגבלות על המתחם אפשרו את קידומה של תכנית "מתחם ביג גלילות – רמת השרון", שיוצק זכויות לצורך מימוש חלופת הבינוי השנייה.

מתחם ביג רמת השרון // הדמיה: יסקי מור סיוון אדריכלים
מתחם ביג רמת השרון // הדמיה: יסקי מור סיוון אדריכלים

תכנית מתחם ביג גלילות מגדילה את היקף הבנייה מרח"ק (מדד של רצפה חלקי קרקע) 2.5 לרח"ק 4.7, ומגדילה את היקף הבנייה במעל 95 אלף מ"ר. התכנית היקף הבנייה למסחר על פי התכנית הזו הוא 46.5 אלף מ"ר והיקף התעסוקה שהיא מציעה הוא 108.5 אלף מ"ר – הכפלת היקפי הבנייה בתכנית המקורית. התכנית כוללת שני מגדלים בני 50 קומות. במקביל להגשתה של התכנית לוועדה המחוזית, מקודם מסמך מדיניות לכל מתחם צפון גלילות, הכולל את היבטי הבינוי לגובה.

נגד התכנית הוגשו מספר התנגדויות, בין השאר של החברות נתיבי ישראל ונתיבי איילון, שהביעו התנגדות להקמת גשר מעל כביש 2, שיחבר את המתחם הנמצא בשטח רמת השרון לשטחה של הרצליה. בהתנגדות נטען כי הקמת הגשר אינה אפשרית מבחינה סטטוטורית. גם עיריית רמת השרון הביעה התנגדות לגשר.

הוועדה דחתה את ההתנגדות, וקבעה כי: "הגשר תואם תכנון בהיררכיה גבוהה, תואם תפיסות תכנוניות עדכניות לחיבור הגריד העירוני לטובת יצירת רציפות, המשכיות וקישוריות, במיוחד לאזור זה המאופיין כאי בין דרכים ראשיות ארציות. קיום וקידום הגשר מוסכם עקרונית גם על משרד התחבורה". הוועדה התייחסה גם להתנגדות העירייה וציינה כי "הגשר הדרומי חשוב בראש ובראשונה לטובת רמת השרון, בהיותו מחבר את המתחם לקו הרק"ל (הקו הירוק) אשר נמצא בביצוע ממערב, וכן קשר עירוני נוסף בין העיר ובין חוף הים".

הוועדה החליטה, כאמור, לתת תוקף לתכנית, וקבעה כי: "מדובר בתכנית חשובה המהווה סנונית ראשונה בהעצמת המתחם כולו, בהתאם למסמך המדיניות המתגבש בימים אלה".

את התכנית יזמו רשת ביג מרכזי קניות בע"מ והחברה לפיתוח חוף התכלת בע"מ, והיא נערכה על ידי רחל יונגמן ממשרד יסקי מור סיון.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות