מכרז להקמת שני חניוני ענק // depositphotos
מכרז להקמת שני חניוני ענק // depositphotos

גוש דן: פורסם מכרז להקמת שני חניוני ענק ותפעול בשיטת PPP

לחניונים שיוקמו בראשל"צ ושפיים, יהיו הגדולים מסוגם בארץ, עם קיבולת של כ-11,000 כלי רכב סה"כ. מנכ"ל חברת נתיבי איילון, איתמר בן מאיר: "אנו מייצרים אלטרנטיבה עוקפת פקקים בגישה למרכז תל אביב"

כרמלה קופר 17.01.2019

ועדת המכרזים הבין משרדית לפרויקט הנתיבים המהירים בגוש דן המשותפת למשרד האוצר, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, והחברות הממשלתיות נתיבי איילון וענבל, ובראשות סגן בכיר לחשב הכללי, נחמיה קינד, פרסמה היום את המכרז להקמת שני חניוני ענק ומערך היסעים, במסגרת פרויקט הנתיבים המהירים. לחניונים, הגדולים מסוגם בארץ, קיבולת של כ-11,000 כלי רכב סה"כ, והם יאפשרו לאלפי נהגים להשאיר את הרכב בחניון ולהגיע לעבודה במערך היסעים חינמי רחב היקף.

המכרז מקודם בשיטת PPP – Public Private Partnership, במסגרתו הזכיין יתכנן, יממן, יקים, יתפעל ויתחזק את הפרויקט למשך תקופת הזיכיון, שאורכה יהיה 10 שנה. במכרז צפויות להשתתף שש קבוצות אשר עברו בהצלחה את שלב המיון המוקדם. הקבוצות מורכבות מגורמים מקומיים שלהם ניסיון משולב בהקמת מבנים וכבישים, ובהפעלת תחבורה ציבורית והיסעים, בהתאם לתנאי הסף. הקבוצות הן: שיכון ובינוי ואגד; מנרב-מטרופולין-מנוליד-שאשא; אשטרום-אורון; שפיר הנדסה אזרחית וימית; דן-דניה ו- אלקטרה-אפיקים. החשב הכללי רוני חזקיהו, אמר בעקבות הפרסום כי: "מדובר בפרויקט בעל חשיבות לאומית, המצטרף לשורת פרויקטי PPP המתוכננים להתבצע במסגרת תכנית 'תשתיות 2030' לפיתוח תשתיות בישראל".

"הפרויקט החדש נועד לתת לציבור הנוהגים ברכב הפרטי אלטרנטיבה יעילה ונוחה לעמידה היומיומית בפקק. החניונים החדשים יספקו חניה לאלפי כלי רכב, בשני חניוני חנה-וסע משולבים במרכזי תחבורה בראשון לציון (כ-4000 מקומות חניה) ובשפיים (כ-7000 מקומות חנייה)", נמסר ממשרד האוצר. כמו כן, הפרויקט יספק מערך היסעים ללא תשלום של כ-10 קווים למוקדי תעסוקה מרכזיים במטרופולין תל אביב. בנוסף יכלול הפרויקט תפעול של מערך נתיבים מהירים לאורך כביש 2 ("כביש החוף") וכביש 20 ("נתיבי איילון") מכביש 57 ועד ראשון לציון – דרומה וצפונה, באורך מצטבר של כ-75 ק"מ. בנוסף, יכלול הפרויקט את הקמת כביש 541 ממחלף שפיים ועד רעננה באורך של כ-3 קילומטרים.  

איך זה יעבוד?
הנתיבים המהירים יתווספו לנתיבים הקיימים, ולא יילקחו מתוך נתיבים קיימים, כאשר חברת נתיבי איילון בע"מ תבצע במהלך השנים הקרובות את הרחבת הכבישים והתאמתם לנתיבים המהירים. הנתיבים המהירים יוגדרו כנתיבים ייעודיים לשימוש תחבורה ציבורית ולרכבים בהם 3 נוסעים ומעלה, כאשר נסיעה של רכבים פרטיים (בהם 1-2 נוסעים), תתאפשר אך ורק במידה והנתיב יהיה פנוי. כך, יקדם הפרויקט תחבורה ציבורית יעילה, תוך עידוד נסיעות משותפות למוקדי הביקוש בת"א.

עבודות התשתית של הפרוייקט, כולל סלילת הנתיבים והקמת החניונים, צפויות להסתיים בשנת 2025. בקרוב יחלו העבודות לסלילת הנתיבים הייעודיים במקטע הראשון בפרויקט, שבין מחלף השלום עד וולפסון באיילון דרום, והן צפויות להסתיים כבר ב-2022.

מנכ"ל חברת נתיבי איילון, איתמר בן מאיר, מסר כי: "מדובר במהלך חשוב, שיביא בשורה חדשה לציבור בישראל ויאפשר להם לשנות את הרגלי הנסיעה. אנו מייצרים אלטרנטיבה עוקפת פקקים בגישה למרכז תל אביב, כך שהציבור יוכל להשאיר את הרכב הפרטי בחניון מחוץ לעיר, ולהיכנס למטרופולין ת"א בשאטל חינם, תחבורה ציבורית מהירה, או נסיעה שיתופית. כל זאת, במטרה להקל על בעיות גודש התנועה במטרופולין ת"א ככלל ובעורקי התנועה הראשיים בגוש דן בפרט".

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות