banner
שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי וראש עיריית אשקלון בפועל, תומר גלאם // צילום: ששון תירם
שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי וראש עיריית אשקלון בפועל, תומר גלאם // צילום: ששון תירם

הסוכנות היהודית גייסה חוב של 600 מיליון שקל מ"הראל"

הגיוס יאפשר השלמת מיזם ארצי לדיור לזכאים והקמת 471 יחידות דיור בנות 40 מ"ר בשכירות של 300 שקל

תמונה: שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי וראש עיריית אשקלון בפועל, תומר גלאם // צילום: ששון תירם

הונחה אבן הפינה באשקלון לפרויקט לדיור לגיל הזהב, הכולל  471 יחידות דיור בשטח 40 מ"ר ליחידה, שיבנו על ידי הסוכנות היהודית באמצעות חברת עמיגור. הדירות מיועדות לניצולי שואה ועולים חדשים וותיקים, כחלק ממיזם משותף למשרד הבינוי והשיכון ולסוכנות היהודית והוא ממוקם בחזית רחוב בן גוריון, בכניסה המרכזית לעיר. במקום מתוכננים לבנות 3 בניינים, בני 20 קומות.

יואב גלנט, שר הבינוי והשיכון: "אני גאה להוביל מהלך ראשוני זה יחד עם נתן שרנסקי, יו"ר הסוכנות היהודית, ועם חברת עמיגור. הפרויקט ייתן פתרון מיידי לאוכלוסיית הקשישים, וביניהם ניצולי שואה ועולים חדשים, המחכים לדיור ציבורי מוגן שנים ארוכות".

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר עוד כי התוכנית היא חלק ממיזם, שבמסגרתו יוקמו ברחבי הארץ  2,650 יחידות דיור ציבורי,  למען זכאי משרד הבינוי והשיכון ומשרד הקליטה וכי עלותה מסתכמת בכמיליארד וחצי שקל: "התכנית מתבססת על אתרים קיימים של הסוכנות היהודית, שמצבם התכנוני מאפשר בניה בטווח מהיר בתל אביב, הרצליה, נתניה, אשדוד, אשקלון, באר שבע, רחובות, ירושלים, בת ים, לוד ועוד. הסוכנות היהודית גייסה לאחרונה חוב בהיקף של כ- 600 מיליון ש"ח מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים להשלמת המימון הנדרש לפרויקט".

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי // צילום: ששון תירם
שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי // צילום: ששון תירם

300 שקל דמי שכירות
עוד נמסר כי יחידות הדיור תועמדנה בשכירות ארוכת טווח לקשישים, זכאי סיוע משרד הבינוי והשיכון ומשרד הקליטה, תמורת דמי שכירות חודשיים שלא יעלו על 300 שקל: "בנוסף, צפוי שזוגות ובודדים המתגוררים כיום בדירות גדולות השייכות למאגר הקיים של דיור ציבורי, יעדיפו לעבור למבנים החדשים ובכך יפנו את הדירות הגדולות יותר לשימוש משפחות צעירות הממתינות אף הן לדיור ציבורי הולם".

נתן שרנסקי, יו"ר הסוכנות היהודית"בצעד יוצא דופן הסוכנות נוטלת על עצמה מחויבות לפרויקט ענק, בשיתוף עם משרד השיכון, כדי לתרום למציאת  פתרונות למצוקת הדיור הציבורי בקרב אוכלוסיות ניצולי שואה ועולים קשישים. המאמץ העצום שהתגייסנו לו לטובת קידום הדיור הציבורי משקף את רצונה של יהדות התפוצות לסייע לחזק את החברה הישראלית  מתוך תחושה עמוקה של שותפות וערבות הדדית".

ראש עיריית אשקלון בפועל, תומר גלאם, הוסיף: "פרויקט חסר תקדים, שישים את אשקלון על המפה בכל הנוגע לדיור ציבורי איכותי ומתקדם. יש לנו את הזכות לגלות מנהיגות ואחריות אישית וציבורית כלפי בני הגיל השלישי ולספק להם מענה איכותי, מתקדם ומכובד לכל צרכיהם".

הדמיה: דיור ציבורי באשקלון // באדיבות דוברות משרד הבינוי והשיכון
הדמיה: דיור ציבורי באשקלון // באדיבות דוברות משרד הבינוי והשיכון

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות