banner
אילת // depositphotos
אילת // depositphotos

אושרה תוכנית המתאר לעיר אילת הכוללת תוספת 14,500 יח"ד

מדובר בדיור להיקף אוכלוסייה של כ-100,000 תושבים עד שנת 2030. עוד בתוכנית, כ-1,450,000 מ"ר לתעסוקה ומשרדים, כ-425,000 מ"ר למסחר וכ-1,000,000 מ"ר עבור שטחי תיירות

 

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה דרום, בראשות עודד פלוס, אישרה למתן תוקף את תוכנית המתאר החדשה לעיר אילת, אשר תשמש כמסגרת התכנונית העדכנית של העיר אילת.

התוכנית, בהובלת אגף בכיר לתכנון מקומי במינהל התכנון, כוללת תוספת של כ- 14,500 יחידות, כאשר צפי האוכלוסייה בשנת היעד של התוכנית, שנת 2030, הוא כ-100,000 תושבים. כמו כן, התוכנית שמה דגש על נושא ההתחדשות העירונית בשכונות הוותיקות ונקבע כי פיתוחם של מתחמי מגורים חדשים, יידרש במקביל לתכנון של תוכניות מפורטות להתחדשות עירונית של שכונות ותיקות. יחד עם זאת, נכון להיום לא יצאו לפועל תוכניות התחדשות עירונית באילת בשל העדר כדאיות כלכלית.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מציעה כ-1,450,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה ומשרדים, כ-425,000 מ"ר עבור שטחי מסחר, וכ-1,000,000 מ"ר עבור שטחי תיירות. התוכנית נערכה ע"י משרד פרחי-צפריר אדריכלים.

מתכנן מחוז דרום במינהל התכנון, תומר גוטהלף: "התוכנית שמה לה למטרה, להמשיך ולהצעיד את אילת כעיר תיירות מובילה, המשלבת בין הערכים הייחודיים שלה של ים ומדבר, לבין מתן איכות חיים טובה לתושביה, הכוללת אספקת שירותים ברמה גבוהה לתושביה ולתושבי הערבה  והן להעמדת תשתיות מתאימות, לרבות תשתית תחבורתית".

אלי לנקרי ראש עיריית אילת: "למדנו מהקורונה, אילת לא תהיה יותר רק עיר נופש שתושביה מתפרנסים מתיירות בלבד. אנחנו רוצים למשוך לעיר את החברות ועובדי ההיטק, להפוך את העיר למרכז בינלאומי של ביוטכנולוגיה וחקלאות ימית, לנצל את המיקום של אילת, בציר של שלוש יבשות, אסיה אפריקה ואירופה, להקמת אתרים לוגיסטיים. אבל על מנת שתוכנית המתאר תתממש ותצא לפועל הממשלה צריכה להכיר בפוטנציאל של העיר, לאשר את הקמת הרכבת ולסייע לנו להפוך את אילת לאווזה המטילה ביצי זהב לטובת כלכלת ישראל".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות