banner
תכנון: גרשון צפור אדריכלים | הדמיה: זיתוני הדמיות
תכנון: גרשון צפור אדריכלים | הדמיה: זיתוני הדמיות

רעננה: אושרה תוכנית מיתאר לפרויקט פינוי בינוי "מגדל" הכולל דיור ציבורי

הפרויקט כולל הריסת 35 דירות קיימות ובניית 88 יח"ד חדשות, בהן גם דירות לדיור ציבורי. זאב אלקין: "תהליכי התחדשות עירונית הם צו השעה". מינהל התכנון: "דיירי הדיור הציבורי ישובו להתגורר במתחם, מרבית הרווח יושקע חזרה בדיור הציבורי בערי הפריפריה"

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה רעננה, אישרה למתן תוקף תכנית מתאר מפורטת בתנאים לפינוי בינוי במתחם "מגדל" בעיר. התוכנית קודמה ביוזמת משרד הבינוי והשיכון באמצעות 'עמידר החדשה' והרשות הממשלתיות להתחדשות עירונית. המשמעות: כעת ניתן לקדם תכנון מפורט ולהוציא היתר בניה.

במסגרת הפרויקט, יהרסו 7 מבני מגורים קיימים הכוללים 35 דירות, מתוכן 33 דירות שייכות לדיור ציבורי ובמקומם יוקמו 3 מבנים, בני 7 קומות, הכוללים יחד 88 יחידות דיור וכן חניון תת-קרקעי בן 2 קומות.

תכנון: גרשון צפור אדריכלים | הדמיה: זיתוני הדמיות
תכנון: גרשון צפור אדריכלים | הדמיה: זיתוני הדמיות

ממינהל התכנון נמסר כי: "דיירי הדיור הציבורי ישובו להתגורר במתחם ושאר הדירות ישווקו בשוק החופשי, כאשר מרבית הרווח הצפוי מהפרויקט יושקע חזרה בדיור הציבורי בערי הפריפריה. עם סיום הפרויקט, ייהנו הדיירים מדירות חדשות ומוגדלות, לצד חניה תת קרקעית ומרפסת בגודל של כ-12 מ"ר. במהלך תקופת הבנייה יוצעו לדיירים חלופות מגורים מתאימות וליווי מקצועי רציף, עד לחזרתם לדירותיהם החדשות בפרויקט בהתאם לזכויותיהם בחוק הדיור הציבורי".

מתחם "מגדל" ברעננה ממוקם ממזרח לשכונת "שיכון אשר", בין רחוב "אחוזה" מדרום לרחוב "ויצמן" מצפון, ובקרבה לכביש 531 מדרום, המהווה ציר תנועה ראשי לכיוון מזרח ומערב,  אזור הקרוב מאד לרחוב "אחוזה" ומרכז העיר.

שר השכון זאב אלקין, // פוטו מרסלו
שר השכון זאב אלקין, // פוטו מרסלו

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין: "תהליכי התחדשות עירונית הם צו השעה, בכל רחבי הארץ בכלל ובפרט במתחמים המשמשים גם לדיור הציבורי. תהליכים אלה לא רק מעלים את איכות החיים של התושבים הוותיקים, אלא גם מאפשרים קליטה של אוכלוסייה חדשה, התורמת לחוסן של כל הסביבה".

סמנכ"ל נכסים וחברות, משרד הבינוי והשיכון, נתנאל לפידות: "התוכנית המקיפה לשדרוג האזור, היא בעלת חשיבות לא רק לדיירי הדיור הציבורי, אלא לכל התושבים, אשר ייהנו ממרחב מחיה משופר ואפשרות לצמיחה והתחזקות של האוכלוסייה. תודה לשותפינו לעשייה החשובה".

יאיר זילברשטיין // צילום: ענבל מרמרי
יאיר זילברשטיין //  ענבל מרמרי

יו"ר עמידר, יאיר זילברשטיין, ציין: "משרד הבינוי והשיכון מייבא את תחום ההתחדשות העירונית גם לעולם הדיור הציבורי, ואנחנו בעמידר שמחים על אישור תוכנית בעלת ערך חברתי שתשפר את איכות חיי הדיירים באופן ניכר".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות