banner

100 יח"ד על עתודת הקרקע האחרונה בבית הכרם

הוועדה המחוזית ירושלים החליטה לקדם תוכנית להקמת מתחם מגורים על עתודת הבנייה האחרונה בשכונת בית הכרם בירושלים. התוכנית כוללת הקמת שני מבני מגורים בני 14 קומות, 100 יחידות דיור, שטח ציבורי וחניון ציבורי

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, בראשות עו"ד עמיר שקד, החליטה להפקיד תוכנית להקמת מתחם מגורים בשכונת בית הכרם בירושלים. מדובר בעתודת הקרקע האחרונה לפיתוח בשכונת בית הכרם. 

התוכנית המוגשת על ידי רשות מקרקעי ישראל, משתרעת על שטח של כ-4.1 דונם, וממוקמת בין הרחובות רחל המשוררת ואיש שלום, בשטח בו הייתה ממוקמת תחנת חשמל. מדובר בתוכנית התואמת את תוכנית המתאר לשכונת בית הכרם, המקודמת כיום על ידי הוועדה המחוזית, ואשר מייעדת את השטח שהתפנה לטובת מגורים ושטח ציבורי פתוח עם חניון ציבורי תת-קרקעי. התוכנית נערכה ע"י אדריכלית איילה רונאל.

במינהל התכנון מציינים כי: "בפני הוועדה הוצגו חלופות בינוי אשר הציגו נפחי בניה שונים על גבי שטח התכנית. הוועדה בהחלטתה תמכה בחלופה בה הוצגו שני בניינים בני 14 קומות אשר מאפשרים את ניצול הקרקע באופן יעיל תוך השארת שטח ציבורי פתוח רחב, נגיש ומיטבי הפונה כלפי פנים השכונה עם מעבר ציבורי המקשר בין שטח התוכנית אל מתחם הארזים הסמוך. עוד קבעה הוועדה כי במסגרת התוכנית יוקם חניון ציבורי ובו 50 מקומות חניה בתת-הקרקע וכן תבוצע הרחבה של הדרך, וזאת על מנת להקל על עומסי התנועה והחניה הקיימים באזור".

מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי-באבאי ציינה כי: "התוכנית מציעה הקמת מתחם מגורים ראוי ואטרקטיבי בחטיבת קרקע אחרונה הפנויה מבינוי בשכונת בית הכרם, תוך שיפור המרחב הציבורי ויצירת שטח ציבורי פתוח משמעותי לטובת תושבי השכונה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות