אילוסטרציה: כבישי ירושלים // depositphotos
אילוסטרציה: כבישי ירושלים // depositphotos

חברת שפיר – פיצרוטי תסלול כביש כניסה חדש לירושלים

במכרז השתתפו 6 קבוצות, כאשר התחרות הייתה על גובה מענק ההקמה שתשלם המדינה למציע הזוכה. הצעתה של חברת שפיר- פיצרוטי למענק הקמה עמדה על כ-50 מיליון ש"ח

 

כרמלה קופר 16.08.2018

ועדת המכרזים הבין משרדית לפרויקט כביש מס' 16, כביש הכניסה החדש לירושלים, בראשות סגן בכיר לחשב הכללי, נחמיה קינד ואשר משותפת למשרד האוצר, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, חברת נתיבי ישראל, עיריית ירושלים והחברה הממשלתית ענבל, הכריזה על הצעתה של החברה בבעלות משותפת של החברות שפיר (50%) ו-PIZZAROTI (50%) כהצעה זוכה במכרז.

במכרז השתתפו 6 קבוצות, כאשר התחרות נשוא המכרז הייתה על גובה מענק ההקמה שתשלם המדינה למציע הזוכה. הצעתה של חברת שפיר- פיצרוטי למענק הקמה עמדה על כ-50 מיליון ש"ח. הכביש יבוצע בשיטת  PPP – Public Private Partnership, במסגרתה הזכיין יתכנן, יממן, יקים, יתפעל ויתחזק את הכביש למשך תקופת הזיכיון, שאורכה יהיה 25 שנה. עלות הפרויקט נאמדת בכמיליארד ש"ח. חברת שפיר – פיצרוטי צפויה להתחיל בבניית הכביש בשנת 2019 ולפתחו לתנועה בשנת 2023. מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ, מסר כי: "בהמשך לפתיחת כביש 1 המחודש לתנועה, הקמת כביש 16 תביא לירידה משמעותית בעומסי התנועה בכניסה לירושלים ובכביש בגין, ולעלייה ברווחת תושבי העיר ומבקריה".

כביש 1 מתחבר לשכונות המערביות והדרומיות של ירושלים
הכביש החדש יהווה כניסה מרכזית נוספת לבירה ויחבר את כביש ארצי מס' 1 לשכונות המערביות והדרומיות של ירושלים. אורכו כחמישה קילומטרים, והוא יכלול שתי מנהרות – תחת השכונות יפה נוף והר נוף, וכן, שלושה מחלפים: באזור מוצא (כביש 1), נחל רבידה (גבעת שאול) ורחוב בייט בירושלים (סמוך לביה"ח שערי צדק), וצפוי לשפר באופן משמעותי את הנגישות לירושלים, אשר תקל על עומסי התנועה ולצמצם את זמני הנסיעה.

החשב הכללי, מר רוני חזקיהו: "כביש מס' 16, הצפוי להתבצע בשיטת ה-PPP, מצטרף לשורת פרויקטי PPP מוצלחים בתחום התחבורה בהובלת אגף החשב הכללי. במסגרת תכנית 2030 לפיתוח תשתיות בישראל צפויים לצאת לפועל בשנים הקרובות פרויקטי תשתית נוספים בתחומי התחבורה, האנרגיה, המים ואיכות הסביבה".

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ ציין כי, כביש מס' 16 הוא פרויקט בעל חשיבות לאומית, הצפוי להפחית את עומסי התנועה בכניסה לירושלים באופן משמעותי. הכביש יהווה כניסה מרכזית נוספת לבירה מכיוון מערב ויאפשר לנהגים לחסוך שעות נהיגה רבות ויצמצם את זיהום האוויר. "הכביש מהווה בשורה לעשרות אלפי נהגים ונוסעים הפוקדים מידי יום את ירושלים. בכוונתי להשלים את הפרויקט במהירות האפשרית לנוכח החשיבות הרבה של הכביש. הכביש יעבור ברובו במנהרות ויהווה כניסה חדשה ומהירה למתחמי התעסוקה והמסחר של העיר".

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות