banner
עיצוב - עומר וגנר // צילום: באדיבות דוברות המכון הטכנולוגי חולון
עיצוב - עומר וגנר // צילום: באדיבות דוברות המכון הטכנולוגי חולון

תערוכה: "עיצוב פנים כמעשה אורבני"

תערוכת חדשה מציגה פרויקטים בתחומי חברה, עיר ועתידה. אדר' ניני ורשבסקי, ראש המחלקה לעיצוב פנים של הפקולטה לעיצוב HIT מכון חולון: "אחד מתפקידיו החשובים ביותר של סטודנט לעיצוב הינו חקירת העתיד דרך ניתוח ההווה ומתן פתרונות שיעזרו לנו, כחברה, להתפתח ולצלוח משברים עתידיים"

 

"נושא העל שניתן לסטודנטים השנה היה 'עיצוב פנים כמעשה אורבני' וכלל מגוון רחב של פרויקטים שעסקו בנושאים מהותיים לחברה, לעיר ולעתידה", כך אומר אדר' ניני ורשבסקי, ראש המחלקה לעיצוב פנים של הפקולטה לעיצוב HIT מכון חולון עם פתיחת תערוכת הבוגרים של המחלקה לעיצוב פנים שמתקיימת בקוליסאום בתל אביב.

עוד הוא מציין כי: "אחד מתפקידיו החשובים ביותר של סטודנט לעיצוב / מעצב צעיר הינו חקירת העתיד דרך ניתוח ההווה ומתן פתרונות שיעזרו לנו, כחברה, להתפתח ולצלוח משברים עתידיים. הפרויקטים של הבוגרים מבטאים תפיסה זו ונראים רלוונטיים מתמיד לתקופה התקדימית בה אנו חיים יחד עם מגבלות חדשות שמתבטאות הן בחלל הפרטי והן במרחב הציבורי". אוצר התערוכה, אדר' אודי קרמסקי, ציין כי: "הפרויקטים נחלקים לקטגוריות עיקריות הקשורות במחקר ובנושא העל של הסמסטר ומגיבים לסיטואציות עירוניות ברובן – מחיה ומלונאות, תרבות וחינוך, מסחר ותעסוקה, טיפול וטקסיות".

עיצוב -מאיה שגב // צילום: באדיבות דוברות המכון הטכנולוגי חולון
עיצוב – מאיה שגב // צילום: באדיבות דוברות המכון הטכנולוגי חולון

לינוי ישר, גשרי שוק, מנחה: אודי קרמסקי

כתושבת העיר פתח תקווה הרגישה לינוי צורך לייצר חידושים בעיר הוותיקה. שוק העיר אשר ממוקם באזור מרכזי, מצליח לשמור על אופיו הייחודי אולם מושך אליו בעיקר את וותיקי העיר. בשל כך, הצורך להתמקד דווקא בו נעשה במטרה לייצר שם חוויה חדשה שעדיין שומרת על המצב הקיים אך מוסיפה לה רבדים חדשים ומחברת גם את הצעירים אל המקום. הפרויקט מציע מתחם בילוי אורבני המשלב את השוק העירוני המסורתי יחד עם מקומות בילוי עדכניים כמו בתי קפה, מסעדות וברים. כמו כן, תומך בעסקים ישנים לצד חדשים, ממזג בין צעירים למבוגרים, נותן במה לאומנות ולמוזיקה מקומית וזאת באמצעות השוק כסמן תנועה המאחד בין אוכלוסיות.

 נועה גבע,  apart Hotel,  מנחה: ערן נעים

apART Hotel הוא מלון עירוני המבוסס על תכנון פנים ותפיסה חדשה של מגורים לטווח ארוך מתוך דפוס פעילות וחוויה של מלון. הפרויקט מציע אלטרנטיבה חדשנית לאירוח ותיירות ועובד באופן שלא שולל את שאר מרכיבי העיר בתמורה לאירוח. נועה בחרה להתמקם במבנה תעשייתי בדרום תל אביב, קיבוץ גלויות 45 ולהשתחרר מהפרדיגמה העולה ממבניי תעשייה, במטרה לעורר שטחים אבודים בעיר ולהשיב אותם אל השיח והשלד העירוני.

שיר גבע ודניאל דדון,ZEN IN THE FLOOD , מנחה: גל גאון 

יצירת מרחב זן הנתפס דרך אובייקט תלת ממדי וממוקם בחלל פנים סואן. המרחב נוצר בקשר בין הסובייקט שצופה לבין האובייקט שמשתנה, הסאונד המגיע לאוזן והמרחב שביניהם, במטרה להגביר את רמת הערנות לעולם התדרים הנמוכים, תדרי השמע.

הפרויקט חוקר את מרחב המחיה שלנו דרך עולם החושים. מחולל הפרויקט הינו המרחב העירוני, בו אנחנו חיים. התפיסה את המרחב העירוני היא כמרחב מוצף מרכיבים חזותיים, צלילים הקרנות, חומרים ומרקמים. שיר ודניאל פיתחו אובייקט חלל המייצר סנכרון בין הנראה לבלתי נראה בעזרת עולם התדרים הנמוכים – תדרי השמע  והביטוי ויזואלי שלהם בתוך חלל פיזי קיים. האובייקט 'מפעיל' אלמנטים שונים המייצרים  הקשרים בין עולמות פנימיים וחיצוניים. חווית החלל מגבירה את רמת הערנות החושית, להתיר את הסבך בין המודע ללא מודע.

עיצוב פנים - דניאל דדון ושיר גבע // צילום: באדיבות דוברות המכון הטכנולוגי חולון
עיצוב פנים – דניאל דדון ושיר גבע // צילום: באדיבות דוברות המכון הטכנולוגי חולון

הפרויקט התהווה דרך שני צירים – ציר מחקרי מתודי מול ציר פרגמטי עיצובי. חקירה של צליל ובמקביל הייצוג של הצליל בתלת ממד.  קיים ייצוג ויזואלי לכל התופעות בטבע, ומתן ביטוי לחוויות הבלתי נראות בטבע. לכל צליל יש צורה! הייצוג התלת ממדי של עולם השמע, היווה תשתית לחלל המייצר חיבור בין תנועה, מקצב, וצליל- האובייקט התלת ממדי הוא תרגום מוסיקה אותה כתבו עבור אתר ספציפי – בבניין המשרדים TOHA שתוכנן ועוצב על ידי רון ארד וישר אדריכלים.
פתיחה – 12.8, נעילה – 20.8. קוליסאום תל אביב.

 

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות